25.01.2011

Aşina...





Bildiğin bütün sevgi cümleleri kısaltılarak yazılmaya başlandığında zuhrediyor “zaman.”

Zaman: artık rakamlardan oluşan, güneşin doğuşuyla batışı arasındaki rotasyondan çok daha başka bir manayı sırtlanıyor. Ne zaman alışılıyorsa bir dile, bir ele, bir sevgiye, bir yüze bir
bedene…
İşte o zaman başlıyor zamanın aksinde sevgi sendelemeye…
Gözünün rengi akıyor, bedenin bir balığın pulları gibi alışanın ellerinde kalıyor. Zaman mı alışmayı ve sıradanlaşmayı getiriyor? Yıllar mı bitiriyor tüm güzel hevesleri?
Sualler, yeni ve anlamı engin sualleri beraberinde doğuruyor. Ama zaman, kör kuyuya ip salmak gibi. Salladığın ipin ucu hiç ıslanmıyor, yol göstermiyor. Aşinalık zamanın içinde körebe oynama dönüyor.
Zaman içinde bir zaman oyunu. Ezberleniyor, öncesinde hevesle keşfedilmiş “her şey…”

Artık ezbere dönüşmüş tüm cismaniyet ve maneviyat, elini attığında tereddütsüz kavranabilecek kadar rutin Alışagelmiş… Sıradan…
Bir gün gözündeki bağı açsan, elini attığında var olduğuna emin olduğun her şeyin kan ağladığını ve ilk bulduğun günkü gibi olmadığını göreceksin…
Ama açmazsın ki…
Belki korkarsın, görmek istemezsin ya da işine gelmez.
Belki de hala tüm bu olup bitenlerden haberdar bile değilsin…


16 yorum:

  1. zaman, sevgi, korkularımız, ve öyle farkında bile olunmaz.

    ilgi alanı yazı konularımız çok benzeşiyor. ama sende biraz fazla hüzün ve karamsarlık var gibi gibi...
    :)

    soyut değerler üzerine yazıyorsun. çok hoş. bence de, gündeliğin dışına çıkıp temel insani değerler üzerine yazılmalı.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle...
    Birebir soluduğumuz ama üstünde kafa yormadığımız hatta yaşadığımız halde bilmediğimiz "farkındalık eşiği" hallerine daha çok değinmek lazım:)

    beğendiğine sevindim beni anlıyosun sanki:):)

    hüzün var evet hemde fazlaca ne yapayım uzunca bir müddet böyle olacağa benziyor.Belki yaza düzelirim ne dersin:)

    ama ikiye bölündü bedenim bir yanım dallı budaklı çınar diğer yanım kuru bir çalı.öyle birşey işte..

    YanıtlaSil
  3. hımm yaza bilmem ki belki.

    evet anlayabiliyorum galiba seni.
    zamanla daha iyi anlarım.
    yazılarımızı okudukça.
    senin havalarda çok yazı taslağım var.
    okursun yavaş yavaş.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Sana inat yaz olmadan düzelicem o zaman:D

    bakarım ya bakmaz mıyım ayıpsın;)

    YanıtlaSil
  5. Güzel.. Güzel.. Güzel..!

    YanıtlaSil
  6. merhaba :) şarkılar konusunda çok cahilim.bu fonda çalan muhteşem şarkının ismini cismini :) öğrenebilir miyim?

    YanıtlaSil
  7. Nabrut ve biz@ öncelikle Hoşgeldin:)
    ince saz: çok aşığın var diyorlar
    http://www.dailymotion.com/video/x96qrq_ynce-saz-cok-ayiyin-var-dyyorlar_music
    burdan bakabilirsin:)
    beğendiğine sevindim

    YanıtlaSil
  8. hoşbulduk :) beğenmek mi bayıldım.dediğim gibi şarkı türkü ile aram pek iyi değil ama bu çok hoş ya :)

    YanıtlaSil
  9. iadeyi ziyarete gelmiştim bu şarkı okadar güzelki çok uzun zamandır dinlememiştim öyle hoş olduki gece gece biraz hüzünlendim ama olsun
    bloguma bıraktığın şarkı varya yağmur işte o benim şarkımdır tam 6 yıldır dinlerim onu bazende paylaşırım blogumda yağmuru dinle beni gör okadar daha ne diyebilirim
    iyi dostluklar için merhaba :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. yalnızyakamoz; öncelikle hoşgeldin. o şarkının seni anlatacağından emindim ama keşke yanılsaydım çok içtenlikli ve hüzünlü bir şarkı beni anlatmadığı halde ben bile o şarkıyla çok daldığımı bilirim...

    iadeyi ziyaret ne demek olmaz öle :)ben hep bekliyorum seni.benim bloğum hüzne çok açık bir yer. gel dök içini belki benim cümlelerimde senin dilinden konuşuyordur,senden bir parçadır...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. nabrut ve biz@ senin bloğuna da yükleyelim o zaman bıkana kadar dinlersin:)

    YanıtlaSil
  12. Güzel yazıyorsun..
    soyuta kayman harika..
    evet hiç kimse hakikatle yüzleşmek istemiyor..
    hakikat biraz can sıkıcı ve can yakıcı..

    ama bütün sahte görüntüler bir gün kaybolacak..
    değil mi?

    YanıtlaSil
  13. Sevgili Bu deliÇocuk;

    Hepimiz zamanın getirdiği aşinalık içinde körebe oynuyoruz.Alışmak bir bağ olduğunda sevindirici fakat aynı kavram birşeyin değerini soldurmaya başladığında tiksindirici...

    Kaçamayız ki ne zaman denen illetten ne de alışmak denen kelimeden.

    ama en azından farkında olmaya çalışsak hep...

    Bir gün bütün sahteliklerin biteceğine inanmıyorum ben.(Tabi bu dünya da)

    teşekkürler=)

    YanıtlaSil
  14. okudum deli kız:)
    çok güzel.

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)