29.03.2011

Nerde Çokluk Orda " Bit"

Küçükken mahallenin çingeneleriyle kanka olduğumu artık bilmeyeniniz yok herhalde...Sonrasında her seksenlilerin çocuğu gibi bende sadece hafta sonu yıkananlardandım.Niye bu kadar detaya girdiğimi söyleyeyim.Ya hu o kadar olası duruma rağmen ben küçükken hiç bitlenmedim.Şimdiki halime bakıyorum da o zamanlar pisliğin tekiymişim üstelik.Büyüdük çingene tayfasıyla yolumuzu ayırdık,hergün olmadı iki günde bir banyo yapar olduk ama gelin görün ki eşşşeekk kardeşim yüzünden  bitlendik.

O da benim izimden mi geliyor ne:P 5.Sınıftayken bu benim akıllı kardeşim sen git aşağı mahallenin bitli kızını al gel eve.Sonrasında o kaşınıyor ben kaşınıyorum annem de benim eşyalarımı kullanıyor başladı o da kaşınmaya...Artık elimizi kafamızdan çekemez olduk.Önce anlamadık ne olduğunu ömrü hayatımızda bit görmüşlüğümüz mü var! Evde bir de pek anlayamıyorsun saçlar serbest ,rahat...Tabii bitlerde rahat.Ama dışarı çıkıcam saçımı topluyorum şalımı örtüyorum kafamda uyuzmuşcasına bir kaşıntı.Dershaneye gidiyorum o dönem, her tenefüs zor atıyorum kendimi tuvalete.Açıyorum şalı bozuldu ya bi düzelteyim  bahanesiyle deli gibi kaşıyorum kafamı.Sonra bir iki gün derken iş çığrından çıktı.

Daha ilk gün kafamı kaşırken elime gelen o ufacık şeyin sinek olmadığını anlamalıydım.Kafama ufak bi sinek geldi sanmıştım ne masumane.Yok yok çok salakca...Neyse geçte olsa teşhisi koyduk.Kazık kadar insanlar kardeşim sayesinde bitlendik.Bildiğin bit ya :( Öyle pislik bişeyler ki bir gecede yüzlerce sirke bırakıyor.İşin en kötü tarafı o sirkeler saçtan mümkün değil çıkmıyor.Biz bir yandan bit nasıldır?Nasıl bulaşır?Nasıl başaçıkılır diye araştırma yapıyoruz bir yandan da kutu kutu bit şampuanı getirtiyoruz.Ha o da yetmedi gaz ile saçımızı tarıyoruz:PTürlü rivayetler mevcut deterjanla yıkayanlar saçına türlü karışımlar yapanlar...Yani bi yangın çıksa direk kafadan tutuşuruz alayı gelse kurtaramaz.Biz böyle bir iki hafta tara tara kafada  ne kadar saç varsa yolduk sinirden.Nasıl ağır geliyor insana varya,kazık kadarken bitlenmek...Bir de bitlerin ilaçlara karşı bile çok fazla direnç gösterdiklerini tamamen yok etmenin hiç kolay olmadığını duyunca iyice stres yaptım.Tamam kızım alış artık bundan kurtuluş yok dedim en sonunda.Arkadaşlara laf arası soruyorum hiç bitlendin mi diye herkeste ağız birliği yapmışcasına hep aynı cevap."Hee evet küçükken bi kere bitlenmiştim"Yalan bir çoğu belki hala üstünde sirkelerini taşıyor ama küçükken diyor:P Artık bu konuda uzman oldum diyebilirim anlıyorum ne zaman bitlenmiş  elini kafsına götürüş şeklinden bile anlıyorum:):)

Sonra kurtuldum bu bit denen  meretten.Ama bütün hayatımı depresife soktu o kadarını söyliyim.Kendimden soğudum ya!Tabii kurtuldum diyorum ama yine de tırsıyorum.Bir kaç sene bit şampuanını ne olur ne olmaz diyerekten kullandık.Hiç eksik etmedik evden.Hatta ben yurtta kalmaya başlayınca birinden bit bulaşır korkusuyla evden şampuan kutuma bit şampuanı doldurup götürdüğümde olmuştur:)

Şimdi sirkesi bile yok vallaha! ama şu yazıyı yazarken psikolojik midir nedir kaşınmaya başladım:P

Anket sonucuna göre ilk olarak maziden kırıntılar tercih edilmiş.Sevindim aslında demek ki daha çok yazdığım, hayatımla ilgili konular sevilmiş.Anketi cevaplayan güzel izleyicilerime  teşekkür ediyorum.Aslında buna devam mı etsem.Siz isteyin ben yazayım sürekli güncel anket yapayım haftalık:)

NOT:Bir sonraki yazı Dondurmanın tarihçesi:)

31 yorum:

  1. dur üşenmiyorum yazıcam, hemen ufak bi bilgiyle başlıycam hatta:) bit dediğin lanet yaratık temiz saçı daha çok seviyor, buldu mu kaçırmıyor haberin olsun. En kesin kurtulma yöntemi doktorun vereceği solüsyon olur. Bir de saçlarını durularken suyun içine birazcık sirke katarsan işine yarar. Bitlerin bıraktığı yumurtalar daha kolay ayrılır kafa derinden... hani bir daha olursa diye:)))

    YanıtlaSil
  2. bizde kızımla 3 yıl önce bitlendik...aylarca geçmedi çünkü benim kimyasallara karşı takıntım var ve bit ilacı kullanamadım.derken kızın saçında yapış yapış dediğin gibi çıkarmasıda bir bela..sonunda biz tatile denize gittik...o da bizimle gidiş o gidiş bir daha da dönmedi..

    YanıtlaSil
  3. ilk yurda gittiğimde annem çok ısrar etmişti saçlarını kestirelim bitlenirsin falan diye tecrübesizlik işte:))).AMA BEN HİÇ BİTLENMEDİM YAV.ŞÖYLE BİR ÇOCUKLUK ANIM OLSUN İSTERDİM TABİİ:D

    YanıtlaSil
  4. Bizde rahmetli babam sağken pirelenmiştik .Bahçede mahallenin kedisi mutad doğumlarından birini yapmış ve etrafı temizlememiş eşşek:)
    Babacım bahçeye inip yukarı gelince bi hareketlenme evde ıykk mıykk diye .Baktık pire , nasıl manyak bi hayvan ya zıp zıp ölmüyoda o cüsseye rağmen .Ne ziraai ilaçlar döktük bahçeye evi çamaşır sularıyla 7/24 abartmıyorum nöbetleşe sildik :) Dezenfekte olduk sonunda ama bu kadar dezenfekte olunca ben sarılık oldum mikropsuzluktan :))Liseyi yeni bitirmiştim o zamanlar , hiç sevmem öle kafadan bacaklı bit ,pire ,sirke tayfasını :))Allah korusun valla , evlerden ırak

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel anlatmışsın..
    saf ve samimi..:)

    İlokul ikinci sınıfta biz de bitlenmiştik..
    Aslında okulun tamamı bitlenmişti..
    Daha ne yöntemler tavsiye edilmişti bir bilsen..
    Neyse ki biz erkekler saçlarımızı sıfra vurdurarak kurtulmuştuk..
    Ama kızlar için durum biraz zordu..
    Neyse sonunda kurtulduk..

    Beni nerelere götürdü yazın bir bilsen..:)
    Hangi harıralar canlandı zihnimde..:)

    Teşekkürler..:)

    YanıtlaSil
  6. Kırmızı çizmeli kedi;
    Temiz saçı sevdiğini bende duymuştum aslında bitlerin potansiyel mekanı temiz insanlar... Bunu böyle düşünüp gurur bile duymayı düşünmedim değil:D:D
    Böyle birşeyi el altından kendi çapımızda halletmek yanlış tabii keşke doktora gitseydim belki dediğin gibi olurdu neyse artık aklımda olsun, ama bir daha mı Allah korsun aman amannn:D

    YanıtlaSil
  7. Öz'üm;
    Kimyasala bende hassasım ama iki günde kaşıntı sosyal hayatımı berbat etti aylarca sürse ooo nolurdu bilemiyorum.Ayrıca ne güzel bi kurtulma olmuş sizinki öyle:D

    Tuzlu suyu sevmiyorlar heralde.Ya da tatili sevdiler:D

    YanıtlaSil
  8. Nabrut ve Biz;

    Aman sakın gelmesin zaten başına:D

    YanıtlaSil
  9. siborikasit;
    Babacığının mekanı cennet olsun...

    Pire de çok cins bi mahluk ama en azından bit kadar dirençli değil.Hoş pire görmedim bi de onu görmek istemem:D

    YanıtlaSil
  10. Bu deli çocuk;
    Erkeklere kolay tabi kes saçı kurtul bende bi ara kazıtıcam kafamı diye tutturdum ama annem engel oldu:D

    Güzel anıları tazelemene vesile olmuşsam ne mutlu bana:):)

    YanıtlaSil
  11. hahahaha şimdiye kadar okudugum en güzel yazın vala beğendim :D :D ama şimdiye kadar hiç bitlenmedim bit nasıl birşey özlem :D :D onla yatıp kalkmısın akraba sayılırsın hahaha :D :D

    YanıtlaSil
  12. Berduş;
    Yatıp kalkmak akraba olmak için yeterlimi?
    O kafayla sana bit bile gelmez hıh:P

    YanıtlaSil
  13. bit demeyin ,küçükken aynı derdi çektim ve kardeşin gibi eve de getirdim.hepsini de yaptık gaz da dahil.

    YanıtlaSil
  14. Küçükken üst komşunun kızından kapmıştım ben de bu mereti annesi sürekli gelip gaz istiyordu kocam orayı boyadı burayı boyadı diyerek biz de anlamıyorduk tabi kaşıntılar başlayınca anlaşıldı:) Ama en kötüsü deprem zamanı oldu.Deprem olduğu gece annemin koluna dikiş attırmak için hastaneye gittik rastgele yatak yastık ne varsa vermişler ve ordan anneme bulaşmış.Tabi depremden dolayı da sokaklarda kalıyoruz su yok doğru düzgün temizlenene kadar canımız çıkmıştı.Şunu yazarken daha kaşınmaya başladım:)

    YanıtlaSil
  15. Neval;
    :) şu gaz meselesi çok tehlikeli ya valla işe yarıyormu yoksa boşu boşuna mı yaptık hala çözebilmiş değilim:)

    YanıtlaSil
  16. inanırsakolurbence;
    Biti olan hiç bir insan ben bitliyim demez.Sır gibi saklanır bu:D

    Ama depremden bahsedişin etkiledi beni hangi depremi gördün acaba?

    92 depremini hatırlıyorum bende bunu yazmayı düşünüyorum hatta.

    Bir çocuk dilinden deprem ...

    ama ne kötüdür depremde böyle bişey yaşamak ya sinirden ölür insan depremden sağ çıksada:PSu yok bişey yok dediğin gibi..Zaten stres bi de üstüne bitle uğraş..Ayyy kendi halime şükrettim valla.Harbiden beterin beteri var...

    YanıtlaSil
  17. 17 Ağustos 1999 depremi.Ben de yazmalıyım bunu , o gece için yazacak çok şey var.
    Biz dayanamayıp eve girdik zaten depremden on gün geçtikten sonra dayanılacak gibi değildi çünkü:)

    YanıtlaSil
  18. Dışarda kalmak çok zorlu.Bizimki bide kıştı galiba çadırda kalmıştık bir aydan fazla...
    Yaz yazz.99 da Benim çok sevdiğim bir insan tüm sülalesini kaybedip tek bir yaprak gibi kalmıştı ortada:( o geldi aklıma:(

    YanıtlaSil
  19. Evet bizim çevrede de böyle şeyler oldu ama asıl unutamadığım şey o gece hastaneye gittiğimizde bi annenin ölmüş oğluna sarılıp onla konuşmasıydı.O an şoktaydım resmen sadece etrafa baktığımı hatırlıyorum...

    YanıtlaSil
  20. inanırsak olur bence;
    öff kötü hatıralar:(

    Bak bu da bana başka bir anımı hatırlattı sen hep gelsene yaa.Yazacak bi dünya şey hatırlattın bana hee

    YanıtlaSil
  21. gelirim:) zaten seni tanıyordum deep e yaptığın yorumlardan:)ama şimdiye kısmetmiş yorumlaşmak:)

    YanıtlaSil
  22. :):)
    Bende seni deepten tanıyorum e küsüyordum ama artık:):)

    hoşgeldin..

    YanıtlaSil
  23. Küsme küsme:)Bi kaç gün yokum ama dönüşte uğrarım gene bloğuna:)

    YanıtlaSil
  24. inanırsak olur bence;

    anlaştık...

    Çapa yüzünden dimi sölemeyi unuttum çok geçmiş olsun:( Allah şifa versin...

    YanıtlaSil
  25. Evet yarın İstanbul'a gidiyoruz bakalım , amin inşallah...

    YanıtlaSil
  26. Bence yazın çok güzeldi. çocukluk anıları çok etkili oluyor. insan çocukluğuna dönmek istiyor.

    Bir de bit yiğitte bulunurmuş. Güzel bir söz değil mi?

    YanıtlaSil
  27. Ben bitlenmedim şimdiye kadar ama sağol yazıyı okuyana kadar bitlenmiş kadar kaşıdım saçımı başımı.. Bu saatte yurtta sıcak su da yok.. Sabaha kadar çatlarım artık :D

    YanıtlaSil
  28. sayende deli gibi kaşınıyorum :)))
    küçükken bende bitlendim. hemde her sene :)
    ama valla şimdi yok. olursa ancak belki kız okula başlayınca olur. okulda kapar bana getirir. az gazlanmadık bizde :))

    YanıtlaSil
  29. Profösör;
    Çocukluk anılarımı yazmayı daha iyi beceriyorum galiba :) sizin söyleminizle daha iyi farkediyorum bu durumu...

    Bit ile yiğit arası husus bence sadece bir kafiye yoksa yiğit adam niye bitlensin ya hu:)Bit bu! yapışkan bişe ...Hiç bitlendiniz mi profösör?

    YanıtlaSil
  30. Bir ince ses;
    Çok tuhaf bi yazı oldu yorumlarda bile kaşınıyorum ben yaa :D

    Ohh iyi olmuş sana sabaha kadar kaşın dur:D
    Erkekler çok bitlenmez zaten bit sizin neyinize gelsin bi avuç saçınız var:)

    YanıtlaSil
  31. Bahar ve kızı yağmur;
    OOO her sene:D sen baya bu konuda tecrübe yapmışsın:)

    Merak etme bende kaşınmana eşlik ediyorum:D:D

    Ay bu gaz melesi çok sinir bozucu .Aklıma geldikçe deliriyorum:D yakıyo o deriyi yaa çok sağlıksız aslında belki faydası bile yok boşuna yaptık hee:D

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)