26.04.2011

Hayal Gücü...


(Ben bir cümle katlettim. Daha önce dilime hiç düşmemiş, zihnimde hiç belirmemiş…)

Bilmediğim bir duyguyu yaşarken. Hissettiğim o anki telaşenin paniği ile katlettim. Evet, evet öldürdüm onu. O ve ona ait türeyebilecek her duyguyu… İlk zihnime düştü sonra dilime vurdu sonra çıktı ağzımdan nere gideceği belirsiz… Kimselere gidemeden avuçladım hepsini. Yakaladım yakalarından. Sıkıştırdım tek bir avucuma. Erittim hepsini, un ufak ettim… Acımadım… Ne diye acıyacaktım ki! Ulaşsaydı söylediğim yere, tüm emekleri ziyan edebilirdi. Bir cümle bin güzel hamleyi sona taşıyabilirdi. Başkalarına da gidebilirdi. Rota tayin etmiştim ama üzerine düşünememiştim ki…

Bir bulmacaya döndü hayat. Her gün dans ediyorum zihnimdeki senaryolarla. Kimisi git seni üzenlere bela savur diyor. Çök gırtlaklarına gözlerinin rengine bak dalga geç diyor. Kimi kargaşalarda kategorilerine ayrılıyor. Bazıları benden güçsüz… Güneş gibi doğuyorum üzerlerine, buhar olup uçuyorlar her seferinde. Kimisi iyilikten türetilen kötülük, kötülükten türetilen iyilik kadar karmaşıklık içinde anlamsızlık… Ayrışmıyor… Kara bir gölge gibi zihnimin üstünde.

Yurdum kaldırımlarında bazen sinirli bazen ise mutlu yürüyorum. Sinirli olduğumda kaldırımın canı acısın diye sert basıyorum ayaklarımı. Tükürüyorum, izmarit atıyorum üstüne. Tutup bir asfaltın ucundan silkeleyip tüm arabaları, yayaları bir yere yığmak istiyorum. Her yanımdan geçen insanın burnunu eğik düşünüyorum.

Mutluysam çizgi filmlerdeki gibi egzoz dumanından kelebekler çıkabiliyor. İçimden dışıma yayılan bahar şenliği… Siyah renkli hiçbir şeyi algılayamıyorum. Bütün yoldan geçenler dişlerini gösteriyor. Oturduğum kaldırımdan müsaade istiyorum. Geçtiğim sokaklara selam veriyorum.

Bağlamayı düşünmüyorum bu konuyu bir yere. Hepiniz yapıyorsunuzdur bunu. Hayatın bizimle dalga geçtiğini düşündüğümüz her vakit hepimizin hayal gücü tavan yapıyor. Mutluyken de keza… Gittiğimiz her yere pembe tozlar dağıtıyoruz avuç avuç…

Öyle işte…
 
 
Not: Eleştiri istiyorum!

23 yorum:

  1. ne diyim bilemedim , şiir gibi olmuş.
    ama dişlerini gösteriyor :) biraz saldırgan anlam gibi, yani ben öyle anladım " bütün yoldan geçenler ağzı kulaklarında..." gibi olsaydı?
    diş göstermek yerine farklı bişey bulsan , güzel olmuş ama :)

    YanıtlaSil
  2. SADECE UMUT;

    haklısın öyle de olabilirdi ama saldırgan bi havamdaydım ondan öle yazdım galiba:D

    YanıtlaSil
  3. yansımış :))
    hadi bakalım - devam :)

    YanıtlaSil
  4. Bu bir duygu yoğunluğu..
    Duyguların eleştirilecek bir tarafı olmaz..

    Anacak duygular yazıya geçirilirken edebi yönden tahlil edilebilir..
    Sizin ifade tarzınız buna da imkan vermiyor doğrusu..
    Çünkü çok güzel yazmışsınız..
    Yalın ve sade cümlelerle..

    Keyifle okudum..

    Teşekkürler toprağım..:)

    YanıtlaSil
  5. ne içtiysen aynısından istiyorum

    YanıtlaSil
  6. Bu deli çocuk;
    toprağım benim ya çok mutlu oluyorum sen böyle yazınca...

    Sevgiler/ saygılar..

    YanıtlaSil
  7. telekinesis;

    bugün sadece asabiyet hapı yuttum:D
    Semt pazarlarında satılıyor üç tanesi bi milyon:D

    YanıtlaSil
  8. kafan karışmış senin. yollarda aksiyon filmi gibisin. yerlere tükürülmez, izmarit atılmaz bi kerem. kızma asfaltlara. onların suçu yok ki. biraz da bilimkurgu gibi hayallerin. eğik burunlu insanlar. sanki sinirli gibisin bunu yazarken. bir de bu yazı sanki erkek gibi :) ama sonu mutlu bitiyor. pembe bitiyor. sarfetmediğin cümleyi bilemedim. ama sanki sarfetmemekle iyi etmiş gibisin. özetle, bu yazın soyut olduğu için diğer patatesli yumurtalı yazılarından çok daha keyifli ve sürükleyici. bi de sevindim biraz kısalmış yazıların. bak sen genel, soyut, yürek, sevgi, ilişkiler, hayat, mutluluk yazılarında çok iyisin. bi de hüzünlü yazılarını daha çok seviyorum. biraz da mizahi yazıver gari :)

    YanıtlaSil
  9. Not:

    Nedir senin hıncın, anlayamıyorum. Diyen çıkacaktır ama sesi sana karşı çıkmayacaktır.

    YanıtlaSil
  10. İçelim güzelleşelim, okuyalım dağatalım kıvamında olmuş...Ne diyeyim :)

    YanıtlaSil
  11. Deep;

    Ben yere hiç tükürmedim,sigara kullanmıyorum ki izmarit atayım:) nan patatesli uyumurtalı yazılarım ne bee ben ne zaman öyle yazılar yazdım:):)
    Bazen erkeksi bi hal alabiliyorum asabiydim dün biraz çok canım sıkılıyordu ondan böyle bi yazı çıktı ortaya.Beğenmedin anladım:D

    He ne dicem yazıları kısalt diyosun o kadar mı sıkıcıyım ben ya:D

    YanıtlaSil
  12. Profösör;

    Varsın desinler yaa:)

    Napim bazen içimdeki hırçın mahluku durduramıyorum:)

    YanıtlaSil
  13. Peri tozu;

    İçmeden güzelleşelim, okuyalım dağıtmayalım:)

    YanıtlaSil
  14. hayıır beğendim.
    tükürüp izmarit atar gibi yapmışsın o zaman. dün asabi olduğun belliydi. olsun olur bazen.

    yazıların akıcı ve sürükleyici. sıkıcı olduğunu kim söledi ki.

    ama bak, genel okuru biliyorum. uzun yazılarda bir başını bir de sonunu okuyorlar. kısalt bence. uzun yazıların olursa 2 güne bölebilirsin.

    ben bir A4'den yarım A4'e indim. okurlar kısa seviyor inan bana.

    YanıtlaSil
  15. Deep;

    Tavsiyelerini dikkate alıcam canım.SAğol:)

    YanıtlaSil
  16. canim ya kusuruma bakma burada net cok yavas iki saatte doluyor bende sinir oluyorum yazip kaciyorum valla :))

    YanıtlaSil
  17. taze anne;

    Tamam affedildin mazeret gerçekten büyük.Bende nefret ediyorum geç açılan sayfalara ve yavaş internete:) anlıyorum seni...

    Ama kaybolma bir mim yayınlıcam gözün buralarda olsun:)

    YanıtlaSil
  18. Hayal kurmak güzel bişe ya.. İstediklerimiz olmayınca keşke şöyle olsa, böyle olsa diyip hayallere dalmıyo muyuz ?

    Ama sakin olmalısın bence... Bi agresiflik gördüm sanki sende :)

    YanıtlaSil
  19. bir ince ses;

    O gün agresiftim biraz:)

    YanıtlaSil
  20. kısaca funda diyebilirsin yazıcam inşallah azıcık dinleniyim :)

    YanıtlaSil
  21. canım k.bakma mim kaydına yapıcaktm yorumu aslında yorgunluktan beynim dönmüş durumda buraya yazmısım :)

    YanıtlaSil
  22. Funda;

    Olsun olur arada öyle şeyler bu neki ben mimi yayınladığım gün "sadece umut'a" gidip mimi cevaplamış olduğu halde o posta bende mim var dedim:D:D

    Çocuğun koskoca amak-ı hayal beni mimlemiş diye başlayan yazısına kör gibi mim var bende yazdım rezillik yaa:D:D

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)