22.04.2011

Mevsim Mevsim Duygular

Kışın getirdiği nemi, rutubeti bahar temizliğiyle daha çok fark ediyor insan. Sabah sabah pencereleri açıp, kuş sesi duyup, ılık bir esinti hissedince, ne kadar küf kokusuyla geçmiş koca kış diyoruz, kendi kendimize…

Bütün ruhsal bunalımları, kötü düşünceleri, isteksizliği, tembelliği, kışın geçmişliğine bırakıp, bahara dipdiri girmek istiyorum. Bütün sevdiklerimi “havalar ısınsın da bir” diyerek geçiştirdim. Onca yığılmış konuların, olayların acısını çıkara çıkara İstanbul’u talan etmek istiyorum. Ortaköy’de tıka basa kumpir yeme zamanı şimdi. Söz verdim kendime bu yaz benim üretkenliğime şahit olacak. Bütün yurdum esnafı, ev hanımları, çalışanlar, evinde benim gibi kapalı havanın koyuluğunda kaybolanlar… Hepimiz şu mübarek güneşi görmeyi beklemedik mi? Aşk için, faal biri olmak için, dostluk ilişkilerini pekiştirmek için bile hava şartlarını kollar olduk. Yaz aşkı denen ilginç bir kavram var mesela… Kış aylarının bizi bambaşka insanlar yaptığı bir gerçek. Motivasyonumuzu düşürüyor. Hani çalışanlarda mecbur olmasalar kış uykusuna çekilir gibi hiçbirimiz yorgan altından çıkmayacağız.Tabii bütün suçu hava şartlarına atmamak lazım... Çevremizde bir tane olumsuz insan hepimizi kendine benzetmeyi başarır çoğu zaman. Bir olumlu kişinin tüm olumsuz yapıdaki insanları etkilediğine pek şahit olmayız ama bir olumsuz insanın tüm olumlu düşünen insanların, enerjisini nasıl çektiğine pek çok zaman şahit olmuşuzdur. Ya da yaşadığımız tek bir olumsuz olayla bütün sosyal hayatımızı sarstığımız zamanlarda mevcut. İş yerinin aksiliklerini evine yansıtanlar, hanımla edinilmiş kavgaları iş ortamına taşıyanlar, bütün sinirini en samimi arkadaşından çıkaranlar… Her olumsuzluğu toplayıp toplayıp sevgilinin üstüne bırakanlar…

Zaman geçiyor. Ne ertelenen görüşmeler, ne hava şartları, ne de olumsuzluklar hiç yok olmuyor...  ”Her şeye rağmen” dediğimiz kavramla bir şeyleri yapabildiğimizde değer kazanıyor hayat…

Bozuk havaya inat, kötümser arkadaşa inat, içimizdeki olumsuzluklara inat, enerjimizi bizden alan her şeye inat tadını çıkarmalı hayatın. Zaman bıraktığımız yerde durmuyor. Dostluklar hava şartlarının seyrine göre işlemiyor, başarı kimseye hediye edilmiyor.

Yaz Mevsimi insanları daha çok mutlu etsin istiyorum ama kışa da saklayalım olumlu duyguları. Hepsini yazın tüketmeyelim, planlı olalım, kimseyi ertelemeyelim, yorgandan biraz daha uzak duralım, kışın da canı gönülden çalışabilmek için motivasyonumuzu yükseltecek uğraşlar bulalım…

Zor biliyorum. Demesi kolay yapması zor… Ama şu hayatta ne kolay ki? Dolu geçirilebilmeli her bir günü, sonra istese de geri dönemiyor insan. Bir kapalı kutudan daha fazlası olmalı hayat…


Not: Yazıda emeği geçen Hocam'a teşekkürler...




16 yorum:

  1. iş yerimdeki tüm olumsuzluklara rağmen ben hala gülebiliyorum :D yarında hava ne olursa olsun kızımı alıp dışarı çıkıcam ;) motive oldu yazın :)

    YanıtlaSil
  2. bahar ve kızı yağmur;

    Bu benim yazı alışkanlığımdan biraz farklı bir post.Tepki önemliydi. beğendiğine çok sevindim. Motive etmişsem ne mutlu bana:)

    Görüşmek üzere...

    YanıtlaSil
  3. Bende yaz gelsinde yaparım dediğim çok şey vardı. Hep erteledim, havalar ısındı yine erteledim. Profösörede sana desteklerinden ötürü bende teşekkür ediyorum. Bilgisi ve hoşgörüsü ile bizlere yardımını her daim gösteriyor.

    YanıtlaSil
  4. asahhara;
    Erteleme alışkanlık oluyor:)

    Profösör çok iyi ya sağolsun...

    YanıtlaSil
  5. Ben teşekkür ederim. Sizler dostluğa layıksınsız.. Allah mahçup etmesin bizleri..

    Hep birlikte.. Hep birlike..

    YanıtlaSil
  6. Ahh ahhhhhhh bir gelse yazzz dört değil 14 gözle bekliyorum inan ki..Çok güzel bir yazı olmuş yürecine sağlık mutlu mutlu hafta sonları canım...

    YanıtlaSil
  7. Zeynep;
    Çok teşekkür ediyorum. Beklenen yaza az kaldı ama bi daha ki kış ne yapıyoruz? yaz gelsin diye hiçbişeyi ertelemeden yaşıyoruz dimi:):O

    YanıtlaSil
  8. mevsimler ve ben karmaşık bir ilşkimiz var herkesten bir tık fazla belki.
    ilkbahar mesela dibe vururum.
    yazın herşey farklı olacak derken bir rehavet bir rehavet kış gelir sonra...
    hep bir erteleme hep bir erteleme.
    P.efendimiz boşuna dememiş bugünün işinşini yarına bırakma diye herşeyi kapsayan bir sözü daha işte

    YanıtlaSil
  9. nabrut;

    Benimde ilişkilerim bi tuhaf herkes yazın sıkı sıkı ders çalışır yazın yoldan çıkar.Bende ders çalışmak için motivasyon aracı olarak yazı kullanırım:D

    Yani hava güzel değilse ne temizlik ne ders hiçbirini yapamıyorum kaldı ki kışları çok paspal olurum.Sıcağı çk seviyorum ben yaa:D

    Pegamber efendimiz her zamanki gibi yerinde bir söz etmiş:)

    YanıtlaSil
  10. enterasan:)
    bende sıcağı seviyorum hemde nasıl.
    bu sene o kadar kar yağdı da üşümememek için bir kere değmedim desem yeridir.

    YanıtlaSil
  11. nabrut;

    Bu yazıyı yazıp taraflı davranmak istemiyorum ama yaz gibisi yok:D:D

    Bende öyleyim sırf soğuk diye eve tıktım kendimi:P

    YanıtlaSil
  12. Off,off nerde kaldı bu bahar :) hiç bu kadar geç kalmamıştı,bu yıl ammada nazlandı,yüz görümlüğümü istiyor,yoksa toprak bastı parası falanmı anlamadım:) Bu bahar bize yüzünü göstermemekte kararlı,ama olsun ben yinede umutluyum bekliyorum,çünkü dışarda baharın müjdecisi ağaçlar çiçek açtı,kuşlar cıvıldıyo soğuk havaya inat,beni hala umudum var bahar gelecek....Yazın çok hoştu okurken bende bu duyguları hissettim,teşekkürler,sağolasın,sevgiyle kal,selamlar :)

    YanıtlaSil
  13. Gelibolu 17;

    Bende anlamadım ki ne istiyor:) Mevsimler bilinen ezberleri bozdukça bizimde dengemiz bozuluyor.Havadan beklentilerimizi alamamakta bizi olumsuz etkiliyor...

    Ama herşeye rağmen ne diyoruz?

    "benim hala umudum var" :):)

    Gelsin artık gelsinnn...

    Teşekkür ederimm

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
  14. bak bu kararlarını unutmayasın yazın.
    :)

    baksana bi de yazılarını kısaltsana biras :

    YanıtlaSil
  15. Deep;

    Neden arkadaşım yoksa sıkılıyor musun? :)

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)