10.05.2011

Ben Yine Yorgun…


Kaldırımlarda enerjisi çekilmiş,  yine başka insanlardan kendini soyutlamışçasına eve vardım bugün… Bir direk lambasının loşluğunda kendi gölgeme baktım anlamsızca. Büyük müyüm diye baktım. Küçüklüğümü hatırlayıp bir ara kovalamak istedim gölgemi bi perva. Ne zaman geçti günler dedim. Daha geçen gün bende elinde ufacık süslü çantasıyla dışarı alışverişe çıkıp anne bunu al diyen tarafın insanı değil miydim? Daha geçen gün sevgiyi ailesiyle sınırlamış ama her şeye sevgiyle bakan tarafın insanı, yani küçük kaygısız günlerin hafifliğindeki mutlu insan değil miydim? Büyümekten hoşlanmadım ben. O günlerde sorsalar ikiyken dört, dörtken büyük olmak hevesliye altı derdim yaşımı. Şimdi ruhum bilmem taa kaç yaşına geldi beni ikiye dörde beşe katladı. Ne zaman sevdiysem bir yüzü, bir gönlü, bir eli, bir hevesi, aniden ve kati suretle yaşlanmaya başladım… Uzak iklimleri özler oldum. Baharı bekleyen ama bulamayanlardan oldum. Sevip de kavuşamayan safına geçtim geçeli ben benden oldum…

Bir şefkat ki ne kadar uzakta olursan ol sarıyorsun sıkıca, basıyorsun bağrına… Bir yürek ki hasta olsa hissediyorsun. Gece bi elin hep üstünde sanki onun, aman üşümesin diyorsun. Şefkatin kokusu olur mu? Olur! Her yürek titreten duygunun bir kokusu olur. Anne kokusu gibi… Bebek kokusu gibi… Özlemlerin, şefkatin kokusu, yoğun yüreklerde mevcuttur. Her zaman ki gibi bugünde özlemlerden nefret ediyorum. Şefkat duygusunun bu kadar hissettiğim için uzaklıkları sevmiyorum. Çaresizim sevgili… Ben seni çok seviyorum ama çaresizim. Ben sana anne oldum, yar oldum, sırdaş oldum arkadaş oldum, kardeş oldum ama yakın olamadım… Üzgünüm sevgili…

Uzaktan da hisseder insanlar birbirini, hep hissediyorum seni. Senin hissettiğin gibi…
Surat astığını, yalnız kaldığını, gözünün beni aradığını, ilacını içmediğini, bugün halsiz olduğunu biliyorum sevgili… Canın yanınca benimkide yanıyor. Ben birçok kez uyumuyorum seninle… Evlat gibisin sevgili…

Sensiz kaç gün, kaç ay, kaç yıl daha geçer bilemiyorum ki. Bana kalsa son nefesimi alıyorum bir saniye daha dayanamam dayanamıyorum diyorum. Ama her seferinde içimdekine sığınıyorum, bastırıyorum, ümit ediyorum ve üç noktalara teslim oluyorum… Derin bir nefes alıyorum ha gayret diyorum…

Diyorum ama…

İşte öyle…

11 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Her yürek titreten duygunun bir kokusu var çok güzel bir tanımlama kesinlikle çok haklısın.Yazın çok hoşumu gitti yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Bugünün yazısı tam sana uymuş ama, senin yeniden belbardü badel mevt olman gerek..



    Ben yine gölge gibi sayfana süzülürüm. 
    Gecenin mehtabı, gündüzün güneşine inat 
    Daha çok ışıtır, daha çok ısıtırım.


    Ay gümüş olsa
    Güneş altın
    Yüreğim hazinedir
    Kırk haramilere inat..

    YanıtlaSil
  4. Gürhan;

    Kimileriüç noktalarda kaybolur gider,bense aksine kendimi bulurum...

    YanıtlaSil
  5. Ayla;

    Kokular kaçınılmaz.Belkide tahammülsüzlüğün sınırını ve de özlemi tetikleyen önemli bir etken onlar...

    Beğenmene sevindim.Teşekkür ederim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Profösör;

    Dimi beni bu yazı çok iyi anlattı.Anlarsın sen..

    Gelip geçen şeyler bunlar yani hergün bu yoğunlukta değil o yüzden sorun yok.

    Sevgi ve saygılarımla profösör...

    YanıtlaSil
  7. nasıl derin duygulu bir yazıdır bu...benim içimden dökülmüş sanki her kelime.. yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Mühürlü kaderim;

    Aynı duyguları paylaştığımız için sevinemedim açıkçası...

    Zor çok zor...

    Düşmanıma dahi ayrılık,sevgi,özlem bileşkesi dilemem...

    Dedimya bana kalsa son nefesimi alıyorum. Ne dayanılmaz bir çaresizliktir o.Gerçi sende biliyormuşsun ve belkide bir sürü insan daha biliyor bu duyguyu:( özlemlerine vuslat diliyorum arkadaşım...

    Sevgi ve selamlar...

    YanıtlaSil
  9. öyle güzel yazmışsın ki tuhaf hissettim kendimi.. sanki benim hissettiklerimdi bunlar benim özlediklerimdi bunlar, okurken kendimi buldum cümlelerde

    YanıtlaSil
  10. merve - karanfil;

    Düşmanım olsan özlem ile beddua etmem...
    Billahi benden başka kimse sevsin,uzak kalsın bunun nasıl bişey olduğunu bilsin istemem...

    ama madem sende biliyorsun bu nasıl bir his;işin benimki kadar çıkmaz benimki kadar yorucu benimki kadar çaresizce demektir..

    Herşey gönlünce olsun.Dilerim ömrü hayatında sevgi ile mesafe arası bir dehlizde hiç kalmazsın...

    sevgi ve saygılar- bloguma hoşgeldin...

    YanıtlaSil
  11. mühürlü kaderim;

    İstemem özlemli sancıların dili olayım...
    Gelenler kendini bulsun aynı şeyi yaşamış olsun, hissetsin istemem:(

    Ama varsa bi özlem ne diyeyim ki...

    Dilerim kavuşursun,dilerim bigün gelir seni anlatmaz bu cümleler...

    Herşey gönlünce olsun..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)