31.05.2011

Küçük Ezberler, Büyük İnşalar...



Tamam, belki öyle pek parlak bir ailenin çocuğu sayılmam ama hakkı yenmeyecek güzel değerler kazandırdığı da olmuştur ailemin… İlk çocuk olmanın zorlukları olsa da bunun içinde güzel olan şeylerde vardı. Kimsenin küçülmüş giysilerini giymiyorsun mesela, bütün gıcır oyuncakların tek sahibi oluyorsun uzunca bir müddet. Anne baba daha bir itinalı oluyor, hele de evliliğin akabinde hemencecik doğmuş bir çocuk isen anne baba arasında ki o yeni yeni kaynaşmışlık ve de hala birbirlerini tanıma çabasının tuhaf masumiyetine şahit olarak büyüyorsun.

Baba, evlat için kendinde başka hevesler biriktirmişken, anne ise bambaşka hevesler taşır yavrusu için ve bu hevesler çocuğun üzerinde kimi zaman yoğun bir ilgi alaka iken kimi zamanda gayriihtiyarî bir baskı haline gelir. Bir çocuk olarak bundan bazen çok memnun kalıyorsun bazen de bunalıyorsun.

 Neyse aslında bugün sadece şu videodaki şirin çocuk vesilesiyle size babamla aramdaki dua diyaloglarını lanse etmek istiyorum. Babama pek bir düşkündüm küçükken. Sorun ne olursa olsun babama üzülürdüm ben hep. Çok çalışırdı babam, marangoz atölyesinin ne kadar tozu, kiri, talaşı, vernik kokusu varsa eve getirirdi. Birçok baba gibi rutin iş saatleri yoktu onun. Bazen sabahlara kadar gelmez bazen de akşam yemeğini yer yemez çıkardı evden. Eve geldiğinde O her zamanki gibi aynı çekyata uzanır, bende her zamanki gibi bir yastık kapar, babamın üstüne abanırdım. Biz senelerce böyle izledik haberleri. Çoğu zaman da yere bağdaş kurar, o kısa zaman dilimlerini dua ezberlemeyle geçirirdik. O günleri an be an hatırlıyorum net bir şekilde.O söylerdi ben tekrarlardım, o söylerdi ben tekrarlardım… Bıkmadan, usanmadan, yorulmadan öyle çok yaptık ki biz bunu… Bütün namaz surelerini bitirmiştik bu şekilde.

Sanırım babamla yaşadığım en güzel en verimli diyaloglardan biriydi bu dua seansları. Ölümsüz eserlere benzer bu tür öğretiler. Sen bir tohum atarsın o bir fidan olur, ağaç olur meyve verir sonra O da kalkar çekirdeğinden bir fidan yetiştirir koskoca bir orman olur…

O dualarda büyüdü benimle; çare oldu, deva oldu, şifa oldu, Allah’la (c.c)  vuslat oldu, inanç oldu, ümit oldu, bugün o çocuğun diline düşen bütün dualar hayatının en köklü zemini oldu…

Sevgili Babama sonsuz Teşekkürler…


15 yorum:

  1. iyidir ilk çocuk olmak ,lakin ikinci geldiğinde pabucun dama atılmasaydı daha da iyi olurdu zannımca

    YanıtlaSil
  2. Unutulmaz anılar.. Unutulmamalı da..

    YanıtlaSil
  3. Allah razi olsun sevgili babacigindan,sanada aferin tabi,söz dinlemissin...Ben simdi kizima ne diller döküp neler vaad ederek ögretmeye calisiyorum,olsun sonucta oda ögreniyor,önemli olanda bu,bende babama cok düskündüm,evlendim tamamen anne bagimlisi oldum:))öptüm seni.

    YanıtlaSil
  4. sabah sabah ne güzel okudum.
    ne güzel dokundun kaplerimize ve babalara.
    aferim sana.

    YanıtlaSil
  5. neval:

    O da işin başka bir yanı tabii:)

    YanıtlaSil
  6. Profesör:

    Öyle tabii, unutulmamalı...

    YanıtlaSil
  7. Bir terazi kızı:

    Vaad de lazım ama bende ara sıra babamdan dualarıma mativasyon niyetine para aldım yani o verdi:)

    İnan vaad çok işe yarıyo:)

    Küçükken kızlar babaya yakın olur sonra dediğin gibi bendede değişti..

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. baba;

    Dimi, aferim bana:):)

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  9. sana dua öğreten bir baban olduğu için şanslıymışsın.

    YanıtlaSil
  10. Bahar ve kızı yağmur;

    Kaderimi seviyorum belki benimki en iyisidir :)

    YanıtlaSil
  11. Canım benim ne güzel benim babam gece bekçisiydi..annemle yatarken onun ettiği duaları ezberlemişim farketmeden bu geldi aklıma :) ben ilk ve tek çocuğum keşkem bir kaç dene olaydıkta onların kıyefetleriyle büyüyeydim :) ay yaralarım şey oldu be :) babana sevgiler :)

    YanıtlaSil
  12. Ülkü;

    İnsanın küçüklüğüne dair böyle güzel şeyleri hatırlaması hem tuhaf bi his, hemde hoş:)

    SEvgiler..

    YanıtlaSil
  13. çok hoş bir yazı emeğine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. teşekkür ederim hilalcim:)

    Sevgiler saygılar...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)