24.07.2011

Fotoğraflar Yalan Söylemez

Bu güzel aile fotoğrafı için
 Orhan arkadaşıma Teşekkür ediyorum...
En son bir aile fotoğrafı ne zaman çektirdiniz hatırlıyor musunuz? Eğer hatırlamıyorsanız siz de bendensiniz demektir. Bir ailenin gidişatını ele veren en önemli parçalardan biridir fotoğraflar. Aile saadetinin nerede kaldığını resimleyen son fotoğraftır aslolan… O kare içerisindeki insanlar o kadar gerçektir ki, üstüne ne söylenirse söylensin yalandır. Biz mutluyuz imajı çizen ailelerin fotoğraflarına bir bakın gerçeklik ayan beyan ortadadır… Katınılması icap eden zoraki sosyal birliktelikler haricinde toplu fotoğrafı olmayan aileler sahtedir, yalancıdır.

Durup bir düşündüm ailemle en son ne zaman bir arada mutlu bir zaman geçirdim diye. Sonrasında çok ama çok uzun zamandır hiç aile fotoğrafı çektirmediğimizi/ çekmediğimizi fark ettim. Belki dört yaşında belki de beş yaşlarımda… Bunun anlamı çok büyük bende. Bu demek oluyor ki, ben aile kavramını ne zaman kavramaya başladıysam o zaman yok olmuş her şey. O son kareden bu yana her şey o kadar çok
değişmiş, o kadar çok aile olmaktan uzaklaşmış ki… Şimdilerde nerde bir aile fotoğrafı görsem, mutlular mı diye dikkatlice bakarım. Eğer fotoğrafların çekimi yakın tarihi gösteriyorsa, o çocukların şanlı olduğuna inanırım.

Diyeceğim o ki; Son aile fotoğrafı bir ailenin tüm hayatını anlatır. Bir insanın mutsuzluğunun ne denli ailevi olduğunu öğrenmek istiyorsanız önce fotoğraflarına bakın…

Fotoğraflar asla yalan söylemez…

22 yorum:

  1. kendimizi çekmekten onlara vakit gelmiyor heralde:(

    YanıtlaSil
  2. nabrut;

    Tek gerçeklik bu mu acaba?

    YanıtlaSil
  3. Bence aile çok önemli.. Aile fotoğrafı verelim..

    YanıtlaSil
  4. Biliyormusun bizde bugün bir aile fotografi cektirmek icin fotografci arkadasima gidecektik,kizim üsütmüs hastaydi gidemedik,bencede cok önemli bir ayrinti,ben kendi ailemlede cok fotograf cektirmemisim,simdi farkettim! yazik...

    YanıtlaSil
  5. hıııımmmmmmm bir bakayım en son ne zamn çekilmişiz ve nasılmısız?

    YanıtlaSil
  6. of küçüklük fotoğraflarma bakarken ben de aynı şeyi düşündüm. ne güzel zamanlarmış. annemle babamın aileleri bile birlikte o fotoğraflarda. şimdi annemle babam bile birlikte değil...

    YanıtlaSil
  7. oo süper çıkmışsınız.
    ne güzel insanlar, annen ve baban:)
    o sakallı arkadaşı çıkaramadım ben!

    YanıtlaSil
  8. Profösör;

    Çokk önemli evett...maziden atiye kalan somut bir gerçeklik...

    YanıtlaSil
  9. Bir terazi kızı;

    :(:(

    En kısa zamanda gidebilmeniz dileğiyle çok geçmiş olsun...

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. hypo;

    ÜNi. arkadşım!

    Evet güzeldir annesi babası çok sıcak bir aileler... Zaten fotodan belli..

    YanıtlaSil
  11. içimi burktu yazınız.. büyüdükçe kopuyor aile bağları sanki.. çocukken herşey daha güzel.. daha gerçek..

    YanıtlaSil
  12. Yok bea ben katılmıyorum bu ailevi mutsuzluğun aile fotoğrafıyla şeyedilmesine :) ben mutluyum arkadaş ama aile fotoğrafım yakın zamanda yok niçün çünkülüm hep ben çekiyorummmmmm :) ay beni çeken yok sevmiyorlarda bak ya mutsuz olmama neden mi oluyorsun ne :P

    YanıtlaSil
  13. SEvgi;

    Bazı aile bağları zamanla gevşiyor maalesef öyle..

    YanıtlaSil
  14. Ülkü;

    Sende biliyorsun ki senin bu söylediklerinle benim burda verdiğim tema çok farklı:)

    Aynı kareyi zamanla paylaşamamaktan ve zayıflayan bağların fotoğraflarada lanse olmasından bahsediyorum bence sizde böyle bir durum yok. Sadece hepinizi çekecek birilerini bulamadığınızdan sen safdışı olmuşssun ya da çekilmekten çok çekmeyi seviyorsundur vs. vs..

    mutsuz olma :)

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. Biliyorum farkı canım havayı dağıtam dedim :) mutsuz etme olmam dermişim :) ay evet çekmeyi seviyorum pek fotocenik değilim zati :)

    YanıtlaSil
  16. ülkü;
    Artık fotojenik diye bişey kalmadı diye düşünüyorum elindeki makina iyise ya da biraz photoshop anlıyorsan mesele yok inan ;);)

    YanıtlaSil
  17. Çekilmiyorum yahu zorlamı aaa :P

    YanıtlaSil
  18. Ülkü;

    Aman beeeeee çekilmezsen çekilme banane:P :):):)

    YanıtlaSil
  19. Ben ailemi çekmekten bıktım usandım... Demek bu iyi bir şeymiş :)

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)