29.07.2011

Hayal Dediğin Ne ki?


Hayalleri olmayan insanlardan hoşlanmıyorum. Bir heves olmalı insanın gözünde ışıldayan… Bir gaye olmalı ona ulaşmak için enerji verdiren uğraş bulduran… Yoksa hayat zaten akıp gidiyor ki… Umarsız, sıradan, vasat… Elinde gayretle dantel dokuyan ablaya sonsuz saygım var mesela; tabi buna bir amaç katmışsa. Bahariyenin atmosferine gitar sesi karıştıran kişiye sonsuz saygım var; tabi buna bir amaç katmışsa. Yaz tatilinde su satan çocuğa da saygım var; eğer hayalindeki eşyaya kavuşacaksa…

Bir mühendis olursun, bir doktor, avukat, esnaf olursun, işçi ya da her neyse işte ne olursan ol evle iş arası rutinlikten arınmalı hayat. Hep böyle olmak zorunda değil ki. Hayaller besledikçe var ve amaçlar siz istedikçe gerçekleşir. Fatura ödemekten başka nitelikleri de olmalı insanın. Yoksa hayat sizin bütün enerjinizi, hayallerinizi zamanla çeker. Bir gün sorar birileri benim gibi; en çok neyi istiyorsun diye; verdiğiniz cevap koca bir hiç olmasın… Hele bir hayalim yok hiç demeyin!

Velhasıl İdealleri olmalı insanların. Çabaları ve sonuçları olmalı. Sadece kaldırım taşında oturmak olmamalı, amaçsızca… Bir isteği olmalı ve bunun nasıl gerçekleşeceğini başkasının eline bırakmadan bulmalı. Nefes alırsın o zaman. Ben yaptım dersin. Ben yaptım demenin verdiği özgüveni kimse sana yükleyemez. Yapınca anlarsın hayal ne elde etmek ne başarmak ne…

Dene de gör...

21 yorum:

  1. herkesin gizli kalmış hayalleri olduğunu düşünüyorum, gerçekleşsin veya gerçekleşmesin adı üzerinde zaten hayal.

    YanıtlaSil
  2. dürr-i yekta;

    Muhakkak öyle...

    Ama gerçekleşsin ya da gerçekleşemeyecek birşey olsun insan söylemekten utanmamalı bu o hayale saygısızlık olur kanımca :)

    Ya da koşmalı birşeylerin peşinden belki yapabilmenin imkanları vardır ne malum?

    YanıtlaSil
  3. ver gazı, ver gazı yeğen.

    YanıtlaSil
  4. neval;

    Ay ne gazı sendeki hıza yetişsek yeter:D

    YanıtlaSil
  5. ama o hayaller gerçekleşmeyincede kötü oluyor :/
    -
    hemera

    YanıtlaSil
  6. tesekkurler cok güzel olmus. kendı blogumda paylasıcam izninle...

    YanıtlaSil
  7. hamera;

    Hayallerle gerçeklik arasındaki bağı iyi kurarsan hayal kırıklığı yaşamazsın diye umuyorum..

    YanıtlaSil
  8. by mutu;

    Ben teşekkür ederim tabiki paylaşabilirsin..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. çook çok güzel bir yazı

    YanıtlaSil
  10. hayalsiz hedefsiz yaşanmamalı bencede çok güzel yazmışsın yüreğine sağlık

    benimde hayyalerim var ve vardı da en büyük hayalim liseyi bitirmekti bitirdim ve iki yıldır çok sevdiğim işi yapıyorum ve bu yaşımda çalışmya başlamanın hazzını yaşıyorum,şimdiki hayalim üniversiteyi bitirmek ve bunuda başarıcam yürekten inanıyorum hee birde bir arabam olacak bana ait:)

    sevgilerrrr

    YanıtlaSil
  11. Hayal ettim ben; oldu hayal ettiklerim..

    YanıtlaSil
  12. www.kaanhan.com'dan bakabılırsın istersen

    YanıtlaSil
  13. blogun göz gezdirilecek değil , incik cincik edilecek bir blog... çok beğendim =)

    YanıtlaSil
  14. nora;

    çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  15. Muko;

    Çok güzel hepsi gerçek olsun inşallah sende bu inanç olduktan sonra kim tutar seni :)

    YanıtlaSil
  16. Profösör;

    Hayaldi, Gerçek Oldu :):)

    YanıtlaSil
  17. Hep hayalciydim taaaki bu ülkeye düsene dek:(( Ona bile zaman bulamiyorum,heveste yok!

    Bende hayal etmeyen insanlardan hic hoslanmazdim,dayim böyleydi ve biz hep atisirdik onunla...

    Hayirli Ramazanlar canim,sana ve ailene...

    YanıtlaSil
  18. Bir terazi kızı;;

    İnsn ne zaman hayallerinden vazgeçiyorsa işte o zaman bütün negatifler kronikleşiyor...

    Hayırlı Ramazanlar..
    SEvgiler...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)