17.08.2011

Saklanamayanlar...

Fotoğraflarıma bakıyorum da her ne kadar ciddi bir görüntüm olduğunu söyleseler de, benim umut dolu bir gülüşüm var. Henüz acılar yer etmemiş mimiklerimde. Bana göre durum böyle…

Bir gün böyle hoş sohbet gülüp eğlenirken arkadaşın biri; neden bu kadar hüzünlüsün? Dedi bana. O an öylesine uzaktım ki tüm üzüntülerimden. Ortamın ve sohbetin güzelliğine kapılmış aklımda ne varsa unutmuştum hâlbuki. O ani ve beklenmedik cümle zararsız olsa da tokat gibi çarptı suratıma. Gülüşümdeki hüznü her nasıl görebildiyse, beni oldukça rahatsız etmişti. Hâlbuki o insan olağan sorunlarımı tahmin edemeyecek kadar bana uzak biriydi… Bazen işte bir cümle bütün olumsuzlukların beynine üşüşmesi için yeterli gelir. İstemediğim ne varsa hatırlamış olmanın verdiği sıkıntıyla cevap vermek istedim lakin onu da beceremedim. Teslim oldum hemen. Zaten bir yığın hüzünle yaşıyorsan teslim oluyorsun istemeden…

Ben inanmazdım hüznün insanda yer edindiğine. Bir insanın önce gözlerine çökermiş yalnızlık ve bütün yapamadıkları mimiklerinde birikirmiş… Dil ne söylerse söylesin, yüz ne kadar gülerse gülsün bir insanın bakışında saklıdır gerçeklikler ve sakladığına inandığı gülüşüne yerleşir tüm elde edilemeyenler…

O gün benim biriktirdiklerimi her mimiğimde gören arkadaşımla aynı hüznü paylaştığıma eminim. Bunu ona söylemedim ama yürekten hissettim…

ve dinlenesi bir müzik

15 yorum:

  1. hayatı yaşanası kılıyor, yeni umutlar doğruyuor bizim için üzüntülerimiz. yaşlı insanların yüzlerinde ve gözlerinde daha iyi anlıyorsunuz yaşamın derinliğini bıraktığı izleri

    YanıtlaSil
  2. HÜZÜNDE NEŞEDE SAKLANAMAZ GERÇEKTEN GÖRMEK İSTEYEN GÖZLERDEN..

    YanıtlaSil
  3. yaşanmış her şey yüzde birikir bence..yüzlerinde anlam olan insanları hemen farkederim ve o çizgilerin ne anlama geldiğini okumaya çalışırım..benim yüzümdede geçen çekindiğim bir fotoğrafda bu anlamları gördüm..

    YanıtlaSil
  4. dürr-i yekta;

    evet yaşlılarda daha belirgin geçmiş..

    YanıtlaSil
  5. sevgi;

    Aslında bende saklamamıştım sadece bu kadar belli oluşuna şaşırmıştım..

    YanıtlaSil
  6. öz'üm;
    okuyabiliyosan ne ala :)

    YanıtlaSil
  7. ama bundan herkes hoşlanmayabilyor şekil A :)

    YanıtlaSil
  8. Bu dediklerinin çok benzerini yaşadım hemde çok yakın bir zamanda.Ben iyi göründüğümü düşünüyordum ama arkadaşımın öyle olmadığımı ifade etmesiyle saklayamadığımı fark ettim. Ve gözler,gülüşler her şeyi ele veriyormuş gerçekten..

    YanıtlaSil
  9. kirazlı sakız;
    yalnız değilim yani...

    YanıtlaSil
  10. insan dertlerini her yere götürüyor maalesef,halbuki savurup atabilse

    YanıtlaSil
  11. Bazı zamanlar ne kadar mutlu görünsemde o hüznü öyle bir yaşıyorum ki :( Bunu da hissedenler olabiliyor.. Seni çok iyi anlıyorum..

    YanıtlaSil
  12. boşuna dememişler gözler yalan söylemez diye :D
    -
    hemera

    YanıtlaSil
  13. asahhara;

    Dilerim yüzüne yansıyan tüm hüzünlerinden kurtulursun... Eminim hiçbiri olmayacak düzelmeyecek şeyler değildir..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)