11.08.2011

Öğrenilmiş Çaresizlik

Bir kaldırımda otururken görmüşler seni. Selam vermişler duymamışsın. Dalgınlığına ve uygunsuz oturduğun kaldırım taşına istinaden yaklaşmak istemişler, lakin cesaret edememişler. Geçenlerde arkadaşın biride, bir kafede görmüş seni. Yine dalgın önünü göremez vaziyette… Merhaba demek istemiş, sen görmeyince vazgeçmiş. Alınmış da… Kasıtlı yaptığını, görmezden geldiğini düşünüp içerlemiş.

Bugünlerde kimi görsem senden ve dalgınlığından bahsediyorlar. Sanırım aynadan yansıyan suretinden bile bihaber dolaşıyorsun ortalıklarda… Muhtemelen yemeden içmeden de kesildin. Depresyon haplarına da başlamışsındır. En son hangisinde kalmıştın? Anafranil miydi? Yok, yok sanırım lustral special’di… Allahtan sigarayla aran iyi değil. Ama geceleri başlamışsındır yine sahil kenarında biraları devirmeye. Geçen gece bana bir mesaj atmışsın, okunaksız… Ne yazdığını anlayamadığımdan bunu içtiğin biralara yordum. Kızdım bir sürü sana, ama diyemedim… Bu seferde seni toparlayan kişi ben olmak istemedim. Her yaptığın büyük hataların üstünü öğrenilmiş çaresizliklerle örtüyorsun. Çünkü başka türlü davranmayı bilmiyorsun ve başka bir yolunu bulmak istemiyorsun.

Ben seni tanıdım tanıyalı yaptığın hatalarından çok çaresizliğine ve acizliğine kızıyorum. Sen bunu anlamıyorsun. Seni çaresiz görmek aramızdaki bağı daha çok zedeliyor. Teslim oluyorsun hem hayata hem de yaptığın bütün hatalara… Hâlbuki benim görmek istediğim sadece çaba…Katı bir insan değilim ben... Yeter ki olağan telafiyi bulmak için azmet. Bir bedel ödediğini görmek falan da değil istediğim. Kötü olduğunu, acı çektiğini, çaresiz olduğunu bilmek değil…

Açık ve net haliyle: “Senin öğrenilmiş çaresizliğini nasıl aşacağımı bilemiyorum. Bunun yolunu bulamadığım için de her şeyi tek taraflı yapmak ve toparlamak zorunda kalıyorum…”Beni zorluyorsun sana nasıl davranacağımı hiç bilemiyorum...

16 yorum:

  1. Tek taraflı bazı şeylerin üstesinden gelmeye çalışmak, karşıdakinden bir kıvılcım bir umut görememek.. Her şeyi tek taraflı yapmak.. biliyorum bu duyguyu yabancı değil bana.. neyseki geçmişte kaldı.. Umarım iyi günle ryakında gelir canım.

    YanıtlaSil
  2. o adim atmadikca sen istedigin kadar cirpin. onunl abirlikte sende yipranacaksin, zamanla sende yok olmaya yuz tutacaksin. icinde maalesef bir suru sey yok olacak.

    o istemedikce sen hic bir sey yapamazsin sevgili amak - i hayal ..

    zor bir durum ama sanirim soylediklerimi zaten biliyorsun . .

    YanıtlaSil
  3. Amak'ım Hayal'im..zor.. ama dilerim seni çok yormaz..:))

    YanıtlaSil
  4. İnsanlar beyinlerini bazen düşünmek için kullanamıyolar... Birilerinin bi şekilde onları düşünebildiklerinin farkına vardırması gerek :/

    YanıtlaSil
  5. pembe esinti;

    umarım birilerini geride bırakmadan bu sorunu çözebiilrim..

    YanıtlaSil
  6. lo-la;

    evet söylediklerini maalesef biliyorum:(

    YanıtlaSil
  7. kirazlı sakız;

    Bu kısmı üzücü:(

    YanıtlaSil
  8. crazy;

    Yeterince yordu ama ne yapayım:)

    YanıtlaSil
  9. Bir ince;

    insanlara mevcut kaynaklarını nasıl kullanacağını öğretmek kadar sıkıcı bir iş yok şu dünyada..

    YanıtlaSil
  10. aynı cümleleri bir başkası için kullandım..

    öğrenilmiş çaresizlik fenaa

    YanıtlaSil
  11. memento;

    ya çaresizlikle öğrenirsin ya da çaresizliği öğrenirsin... ikincisini ezber yapmış insanların vay haline...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)