20.11.2011

Evdeki Mutsuzluk...


Oturduğun sofrada tek kelam edenin olmaması ne acı… Ne acıdır olumsuzlukların ve iletişim kopukluklarının ortasında biçare kalmak. Yol, iz bilememek. Nasıl davranman gerektiğini sorgulamak ama hiç bir şey bulamamak…

Bir aylık uzaklıktan sonra geldiğim evimin tadı tuzu hala aynı kıvamda. Hatta gün geçtikçe daha aza doğru yol almakta. Özlememişim hiç bir şeyi. Ruhsuzluk olarak addedilir kimileri için bu duygusuzluk ama ben biliyorum ki bunu ancak ve ancak yaşayan bilir. Yaşan bilir insanın baba evini özlememesi nasıl bir hissizlik(!) Günler geçiyor. Zaman usul usul tükenirken bizim evdeki bütün duyguları da beraberinde götürüyor. Küçükken sır gibi saklıyorsun mutsuzluklarını en yakınlarına bile evindeki yavanlığı anlatmaya çekiniyorsun. Sonraları kalbini acıtan her şey diline düşüveriyor. Tutamıyorsun… Evindeki sessizliğin ya da zamansız kopan kıyametlerin ne anlama geldiğini telaffuz da edemiyorsun… İnsanlar ne sorunu var annenin babanın dediğinde dövüyor babam annemi biliyor musun? Dememi bekliyorlar çoğu zaman ya da babam içki içiyor parasını orda burada harcıyor dememi bekliyorlar sanırım. Bir ailenin mutsuzluğuna delalet edebilecek şeyleri bunlarla sıkıştırmaları ne kötü. Bunların hiç biri bizim evde yok. Bizim evde “sevgi” yok diyorum: Anlamadıklarını belli eden o alık bakışlarıyla manasız bir cümle kurduğumu ilan edercesine bakıyorlar.

Güceniyorum…

Tutamıyorum içime düşen heceleri. Anlatamıyorum ya, daha çok kahroluyorum… Sevgisizlik tarifi zor bir duygu… Ailen seni seviyor ama annen baban birbirini sevmiyorsa hakkıyla seviliyor sayılmazsın (aynı çatı altındaysan) Sen bir etkensin! Ve bir arada kaldıkları, kalmak zorunda oldukları müddetçe de kendini suçlarsın… Bu kaçınılmaz mutsuzluğun bir parçası olmak her zaman yüreğini sızlatır.

Ve gün gelir evlilikten dahi korkarsın…


10 yorum:

  1. Allah kolaylık versin...

    Hepimizin imtihanları var belki de seninki de ailendir..Rabbim sabır versin ve çekilen sıkıntıların sonunda güzellikler versin...

    Ben sevgi dolu bir ailede büyüdüm (binlerce şükür) ve bu beni hayata karşı hep güçlü kıldı (Rabbime şükür) Bu sefer de sevgisizliği anlayamıyor insan..Çevreniz değişiyor ve o çevrenin içinde sevgiden saygıdan bihaber kişiler oluyor siz şaşkınlık içinde kalıyorsunuz ne yapacağınızı şaşırıyorsunuz..!

    Hepimiz imtihandayız sen de ben de hepimiz de..
    Rabbim kolaylıklar ve sabır versin..

    Dua ile..

    YanıtlaSil
  2. Papuç;

    Aminnn...

    Dediğin gibi hepsi bir imtihan...
    Ama insan bunu bilse dahi mutsuzluktan kendini alıkoyamıyor zaman zaman kendini güçsüz, çaresiz hissediyor...

    ...

    YanıtlaSil
  3. Seni senden iyi tanıyan seni herkesden çok seven seni herkesden çok düşüneni düşün ve sıkıntılarını O'na anlat..Çok rahatlatıyor ve O sana en güzel yolları açıyor inan..

    Sıkıntıların sonu aydınlıktır inşaAllah...

    YanıtlaSil
  4. ev huzursuzluğu hiçbir şeye benzemez,hayattaki herşeyin tadını alıp götürür; yediğinin,gördüğünün ve hissettiğinin.ve bu senin seçimlerini de etkileyecektir.
    ama severmiş gibi yapmak da zordur kardeşim.Rabbim yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
  5. papuç:

    Söylediklerini dikkate alıcam...

    Teşekkür ederimm..

    YanıtlaSil
  6. neval;

    severmiş gibi yapmak... Bu da farklı bir yüzü tabii... ve anlatması bu konunun teması kadar zorlayıcı...

    Aminn...

    YanıtlaSil
  7. Off ya ne yazacagimi bilemediğim zor ve hassas bir konu ama evlilikten korkma asla sen bambaşka birisin

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. sevgileri vardır, birbirlerine.
    biraz kızmışlardır birbirlerine.
    sen onlar için bir umutsun.

    YanıtlaSil
  10. Yorum ekranı açık öylece baktım bir süre yazdım sildim yazdım sildim çok üzüldüm.Evdeki mutsuzluk,huzursuzluk, sevgisizlik artık adı nasılsa eminim çok zordur.Aileler yola böyle devam ederken çocuklarına çok büyük haksızlık yaptıklarını keşke kavrayabilseler.Kendilerine yaptıklarını haksızlığı geçiyorum yaşı kaç olursa olsun çocuklarını bu şekilde nasıl zarar verdiklerini bir bilseler.Örnek bak evlilikten korkuyorum demişsin ya üzüldüm birde ailen bilebilse

    Allah yardımcın olsun,inşallah seni anlayan,güven veren ,sayan ve seven biriyle evlenirsin.Bunlar bir evin temeli gibidir.

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)