13.12.2011

Sıkma Canını Ben Seni Çoktan Affettim

Sıkma canını ben seni çoktan affettim...

Bende hep iyi kal, güzel kal diye; aldatışlarını, yalanlarını, masumiyete dayatılmış o acı veren her halini affettim. Geriye baktığımda, güzelleri seçicem senin adına, söz veriyorum... Şayet böyle yapmazsam senden sonraki hiç kimseye güvenemicem, belki şüpheyle ilerleyecek yarınlar biliyorum. Dönüp adını anmaya kalktığımda lanet edicem varlığına, haklıyım ya, bedduada edicem muhakkak! Kızıcam kendime uzun uzun. Hataydı diyeceğim. Hataydın sen demek kalbimi kıracak. Yanlışları sevmiş olmak güzel hatıralarımızı anlamsızlaştıracak...

Sen bu içsel hesaplaşmanın uzağında olacaksın ama benim canım daha dün berabermişizcesine acıyacak...

Affettim seni...

Öyle zorlandım ki anlatamam. Ruhumdaki isyanları bastırmam çok zaman aldı. Kal diyecek kadar 'ar' bırakmadın ya bana... Git! Derken nötrleşti duygular. Uzun acıların, çaresizliklerin ardından hissizlik kapladı. Geçmiş ve gelecek bütün senli acıların biletini çoktan ödemişim ben... Hem çok canım yandı hemde hiç acı hissetmediğim tuhaf bir hal bıraktın bende. Öyle tarifsiz, öyle çelişkiliyim ki... Kızdığım tüm zamanları bastırdım içimde. Duygusuzlaştığımda da sensiz hayaller inşa etmeye çalıştım. Dönüp bakıyorum senli zamanlara da, ben aslında çok şey aştım...
-Senin için herşey yaparım demiştin!
-Yokluğunda bende seninle birlikte yok olurum demiştim...

Boyumuzdan büyük cümlelerin içinde yok olup gittik. Tutsaydık bir ucundan, serseydik hayatımızı çarşaf gibi boylu boyunca: Senden yana kırk delik benden yana kırk yama... Hep verip hiç alamamanın fedakarlık boyutunda ne eksilirdik ne de çoğalırdık...

Öyle işte...

Affettim seni...

Tüm cümleleri hafızamdan silip, tüm duyguları etmek istediğim beddualara kalkan edip, affettim seni... Dilerim affedilmşliğin ağırlığını hep içinde taşır, başka hiçbir iyi yürekli insanı hatalarınla zayi etmezsin...

Yaşamımın içinde koca bir sırdır seni tanımak...
Yazan: Amak-ı Hayal (Hayal Derinliği)

30 yorum:

  1. Kendimi buldum sanki.
    İnsan mutlu olduğunda vaatler de bulunuyor, işte böyle zamanlarda anlaşılıyor onların ne kadar boş olduğu. Öylesine söylenmiş sözler olduğu. :(

    YanıtlaSil
  2. Firari yolcu:

    Sözler anlamlı kalabilirdi arkasında duracak kadar vefalı olsaydı...

    Sözler anlamlı kalabilirdi söylediğim sözleri yerde bırakmamak için direyetli davrandığımda yardımcı olsaydı...

    Sözler anlamlıydı: Anlamsız olan yarım kalmaktı...

    YanıtlaSil
  3. Ürperdim okuyunca, çok seneler önceye gittim yazdıklarınla. Ben affedemedim ne mutlu sana.

    YanıtlaSil
  4. Esra:

    Muhammet Bozdağ bir kitabında şöyle diyordu.

    Biri seni kırdı incitti zulm mu etti, haklı mısın? bilki ettiğin beddua muhakkak tutar. Ama sen beddua etme sende bende Allah'ta iyi biliyor ki o bunu hissetsin bilsin öğrensin yaşasın istiyorsun...

    Peki ya senin ahın onun bunu hakkıyla anlaması için yetersiz kalırsa?

    Gel sen ah etme gönlünü kıran kişiye çünkü bu hakkını kullanmış olursun önünde iki yol ayrımı var ya ah edeceksin ve tutacak ya da affedeceksin İlahi adalet en doğru yoldan ona hesabını hakkıyla soracak...

    İki hakkım yok , iki hakkımız yok...

    Ben bunu öğrendim öğreneli herkesi affettim..

    Affetmek öyle büyük bir hafiflik ki..

    Unutma affetmek iyi insanların gücüdür...

    Sende hakkını ikinci şıktan yana kullananlardan ol...


    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. beddua etmek isteyen dilime dur deyip, bütün yükü omuzlarımdan atıp affedemeden allaha havale etmiştim,

    YanıtlaSil
  6. Dürr-i yekta:

    Çok güzel bir cümle olmuş...

    Affetmek kimileri için zorlayıcıdır ve çok zaman alır bu çok normal önemli olan o zorlukta dilimizi tutmaya çalışmak...

    YanıtlaSil
  7. Affetmek güzel bir erdem elbette ama karşıdakinin affedilmek gibi bir isteği, düşüncesi yoksa pek de önemi kalmıyor. Affedilmek istiyor olsa zaten yanında olurdu. Tüm bu duyguları hissettirmezdi.
    Sinirlendim şimdi kendi kendime, kusura bakmayasın.
    :) puff, ben yazmışım gibi.

    YanıtlaSil
  8. Firari yolcu:

    Sıkma canını :)

    YanıtlaSil
  9. :D Sıksam neye yarar, kendime ediyorum.
    Uçsun gitsin... ;)

    YanıtlaSil
  10. Hüzünlü bir hikayenin sonucu da olsa affetmek güzel ve bir bakıma affetmeyi gerektirecek şeyler yaşamakta güzel. Bizi biz yapan herşey mutluluklarımızda ve şen kahkahalarımızda değil omzumuza binen yükte, acılarımızda gizli...

    YanıtlaSil
  11. sanki bu metinleri yayımlanmış olan bir deneme kitasından okuyor gibiyim. ŞYaşananlar acısıyla tadlısıyla iyidir ama, hep acı ve ıstırap hüküm sürmüşşe yaralar kabuk beğlemeden hep kanayacaktır. İşte o zaman ben çok üzülürüm buna.

    YanıtlaSil
  12. Benim ilişkimde affedilecek taraf bendim. Öylesine bana ait bir yazı ki; sanki düşüncelerim tarafınızdan okunmuş ve kaleme alınmış. Zamanlamanızsa müthiş. Elinize, yüreğinize sağlık.
    Elif

    YanıtlaSil
  13. Affetmek gerçekten bir erdemdir.Herkes yapamaz.Affetmeye değer mi diye düşünmemek.Affetmek ve sonrası ilahi adalet..

    YanıtlaSil
  14. ne güzel cümleler,hele
    "Senden yana kırk delik benden yana kırk yama... Hep verip hiç alamamanın fedakarlık boyutunda ne eksilirdik ne de çoğalırdık..."

    vurdu beni..

    YanıtlaSil
  15. Affetmek,bağışlamak Allah rızası için olursa daha güzeldir...

    Kazayı belayı eceli,
    Habil'i,Kabil'i
    Melek olduğuna güç inandığım
    Azrail'i affettim
    Beddualarıyla dili,
    Sonu gelmeyecek olan masallarıyla
    Başı,ayağı,eli
    Affettim...
    Açarken yapraklar,açarken güller
    Gölgemin gölgesi karahaber
    Takdir,mukadderat,kader
    Seni de affettim.
    Ey sesi yollarda kalmış
    Sözü dillerde kalmış
    Hayatım çocuk senide
    Senide affettim.
    Bahçemi beğenmeyen çiçekleride
    Soframı hor gören yemekleride
    Gelmişleride,gelecekleride
    AFFETTİM...................

    ARİF NİHAT ASYA

    sevgilerimle...selamlar

    YanıtlaSil
  16. Allah biliyor hiç beddua etmedim, hep ama hep Allah'ıma havale ederim lakin dediğin gibi bir gün yaptığını hakkıyla anlamasını istedim. Şimdi bakınca hayatıma iyi ki öyle olmuş diyorum aslında, kin de duymuyorum fakat kırgınım hala.
    O kadar güzel yazmışsın ki uğraşacağım affetmek için bundan sonra.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. nasıl güzel bir yazı,yüreklere kalem olmuşsun.
    Affettim bende yıllar önce,ama unutmadım eskisi gibi yakmasa da külleri bile inan hala sızlatıyor yüreğimi,selamlar

    YanıtlaSil
  18. İk kar:

    Zor olan affetmemek, yükü ağır, taşınması zor...

    YanıtlaSil
  19. Ben kızımın delisiyim:

    Ahh ne doğru söz...
    Bizi biz yapan şeyler çoğu zaman yaşadığımız acılarda ve yüklendiğimiz sorumluluklarda... çok haklısın...

    YanıtlaSil
  20. Profösör:

    Bitmiş bir hikayenin külleri bunlar... Kimsenin canını acıtamayacak kadar ötelere savruldu... Yerinde yeller esti...
    Affetmek bu işin en haffifletici etkeniydi söylemeden geçemedim..

    YanıtlaSil
  21. sevgili elif:

    hüzünlü olduğumda beni anlatan cümleler öyle kanıma işler ki...

    Hem yazanın hem de yazılmış cümlelerin paha biçilmez bir kıymeti olur...

    Dilerim bu yazı da sizin için bir fark yaratır. Affadilecek taraf hangimiz olmadık ki... Affedilecek taraf olmadıkça da affetmeyi öğrenemiyor insan... Buna inan ve hayatındakilere bir iylik yapacaksan sende lütfen affedenlerin tarafında ol...

    Ve bir sır:

    Karşındaki seni çok sevmişse kesin affetmiştir... Sevmemişse zaten o da hatalr işlemiştir.. (en azından ben böyle düşünüyorum naçizane)

    gönül yarana iyi bak...

    YanıtlaSil
  22. kirazlı sakız:

    Ben boşa uzatmışım sözü sen bir çırpıda nasılda özetledin :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. Deren:

    O yazılar hiçbirşey sizler görmeseniz kaybolup gider...

    Ama böyle benim canım yana yana yazdıklarımı büyük bir ustalıkla çekip çıkarıyorsunuz ya meydana, işte o mutluluk ömre bedel..

    Değer vererek okuduğun çok belli

    Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  24. Gelibolu17:

    Süpersin!

    :)

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  25. Esra:

    En zorda kaldığında çok canı yandığında bile beddua etmemeyi becerenlerin canını yakanlara acıyorum ben:)


    Ne mutlu bana böyle bir şeye dikkat edeceksin ve ben buna bir vesile oldum...

    Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
  26. otuzundan sonra:

    Büyük yaşanan herşeyin sızısı büyük olur/ uzun sürer/ zaman alır der muhammed bozdağ...

    Haklı sanırım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Tutsaydık bir ucundan, serseydik hayatımızı çarşaf gibi boylu boyunca: Senden yana kırk delik benden yana kırk yama... Hep verip hiç alamamanın fedakarlık boyutunda ne eksilirdik ne de çoğalırdık...
    Sen hep yazsan.
    (hani sevdiğn bi kitap olur kitaplığında.Elin ilk hep ona varır. Alırsın eline rastgele bi sayfa açar okursun kaybolursun.Her gün rastgele başka bi sayfa. İşte senin bloğun benim için öyle.En sevdiğim kitap bloğun hergün rastgele bi sayfa yazıların.Sense okudukça başka bi yakınlık hissettiğim tanımadığım ama tanıyor gibi hissettiğimsin)

    YanıtlaSil
  28. şehirler arası aşk:

    Beni nasıl mutlu ettin sözlerinle bir bilsen.

    Çokk teşekkür ederim gerçekten..

    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)