24.01.2012

Hangi Renk Gerçekten Senin?

Bak bakalım hayatında ne kadar renk var! Neleri çok tekrar ediyorsun. Senin hayatının herkese örtüp kapattığın acıları neler? Hangi mutlulukları tavan aralarına kaldırdın? Işıl ışıldı hayat bir zamanlar ve bir o kadarda berrak. Sonra ne ara, hangi duygunun gölgesinde kaldı da bu hale geldi her şey haberin var mı? Bir gün kalkıp aynaya bakmadın mı sen de benim gibi. Derin çizgili ve cansız gözlerine hesap sorarcasına... Ne zaman düştün sen benim gür saçlarıma; dercesine bakmadın mı hiç çıkan ilk beyaz saçlarına... Uzun uzun hikayelerin anlatıldığı tatlı uykuların devri kapandığında, kendi hikayeni yazmaya başladığını çok geç fark ettin sende biliyorum. Biliyorum, o yüzden hayretle bakışın yüzündeki yer etmiş mimiklerine. O yüzden gözaltındaki mora dönük halkalar daha çok can sıkıcı. O yüzden sebebini bilmediğin ağrılarla güne başlayışın.

Bütün hikayeler renkli başlar. Renkli kalsın diye didinilir ama kimileri üstüne vişne suyu döker annesinden dayak yer, kimilerinin duvarların da kalır çılgın renkler, kimileri sadece bunu makyaj malzemelerinden bir hınç alırmışcasına çıkarır. Renkleri bile özgürce taşıyamaz insanlar. Yaşamın ya parlaklığı ya da karartısı pul gibi yapışır üzerlerine. Hayat, büyüyünce direksiyon kırmaktan başka bir hal almaz. Koşa koşa yaşadığımız kadar yudum yudum yaşayamayız. Rengimizi başkaları belirler ne hızda ilerleyeceğimizi de... Birini eline almak istersin alışkanlıklar izin vermez bu seferde. Çivi gibi başımıza çakıla çakıla sabitlerler bizi bir çevreye. Sonrasında imkan olur yaşı bahane ederiz, yaşı bahane etmesek içimizdeki atalete söz geçiremeyiz. Önceleri dışardan boşver derler sonraları içindeki ses boşver demeye başlar. Özünü bulamadan, kendin olamadan bir şeyleri bastıra bastıra ya da fedakarlık yapa yapa yıllandırdığın hayata sakın olup bir ayna karşısında hayretle bakma! Bakma çünkü üzülürsün. Bir hamle yapacak gücün yoksa neden diye kendi gözlerine baka baka sorma bu soruyu. Ellerindeki yıpranmışlık için deterjanları suçla, gözlerindeki çökmüşlüğe genetik de, sırtındaki sebebini bulamadığın ağrıları zorlarsan bir sebebe bağlayabilirsin...

Hangi yolun yorgunu olduğunu çok iyi biliyorum. Atamadığın yüklerin kamburluğunda yaşadığın hayreti de... Ve hiç dile getirip kendine ifade edemeyeceğin gerçeklikler için o uydurduğun mükemmel bahaneleri de...

Ben senin zoraki rengini görüyorum ve üstüne yapışan her bir rengi aynanın karşısına geçip yakışmış mı diye usul usul bakışından hoşlanmıyorum...


Amak-ı Hayal

27 yorum:

  1. "kendin olmayı yeniden öğrenmen gerek - yıllar yılı unuttun onu yalnızca: bunu da "koşullar"a, "hayatın akışı"na, "sorumlulukların"a falan bağlamaya kalkışma - bahane bulmaya da çalışma: sendin, sendeki asıl senin anlamını, önemini, değerini gözardı eden: korkaklıkla işin kolayına kaçan...
    o işte şimdi hesabını soruyor o sahici senin, senden: ne yaptın sen sana?!..."
    Oruç ARUOBA'ın sözlerini anımsattı bana yazın...ne zamandır aynaya bakmıyorum ben..

    YanıtlaSil
  2. O aynadaki yüz bizimmi acaba bizmi yaptık şekillendirdik onu o hale koyduk,ne kadar saftık masumduk anamızdan doğduğumuzda,savunmasız çaresiz,korunmaya muhtaç ama bir o kadarda aldatılmaya müsait...yaşıyorsak seveceğiz her rengi,hayatta bir tek pembe renk yok,hem ben pembeyide çok sevmem,siyahın asaleti,gizemi,grinin ağırbaşlılığı,kahverenginin mağrurluğu,kırmızının şehveti,turuncunun sıcaklığı,sarının yumuşaklığı,beyazın saflığı,morun çılgınlığı,mavinin deliliği,yeşilin rahatlığı...
    ama gel görki güzel kız kiminin saçına aklar çok erken düşüyor onlar aynı başından dumanı ve karı eksik olmayan yüce dağlar gibiler,kimisi o görüntüyü rengarenk boyalarla kamufle ediyor kimisi onları seviyor dost oluveriyor,çokmu uzattım ne ama yazın hoşuma gitti o yüzden,yüreğine sağlık,hep kendimiz olabilmemiz duasıyla selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. Bütün hikayeler masum başlar,ama öyle bitmez ayrıca...Rengini yaşadıkça kendisi belirler...

    YanıtlaSil
  4. Güzel ama acıtan bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  5. bacım karamsarlıkta solladın herkesi yahu.hasta edeceksin kendini korkarım

    YanıtlaSil
  6. Deren:

    wuu ne güzel bir yorumdu bu böyle herşeyi anlattın bana diyecek bişey kalmadı :)

    YanıtlaSil
  7. Gelibolu 17:

    Harika bir yorum sende çok güzel anlatmışsın bana bugün diyecek bişey gerçekten bırakmadınız ayrıca yorumunla farkettim ki başlık uymadı biraz değişiklik yaptım dün aceleye geldi biraz üstünde düşünemedim...
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. mehtap:

    Kasten yapmıyorum ama genelde yazılarım acıtır..

    YanıtlaSil
  9. Neval:

    Yok hayatım ya hasta olmam ben yazdıklarımda duygu var ama konu her zaman ben değilim saece hissedebilmek adına ben gibi davranıyorum/ yazıyorum ekseriyette...

    Çok karattım sizi bundan sonra biraz motivasyon yazısı yazayım :)

    YanıtlaSil
  10. Hangi duygunun gölgesinde kaldı hayatımın en ulaşılmaz günleri , hangi mutluluklar tavan arasında yara gibi aklımda, içimde. Aynanında hepsinden haberi var benimde.Seninde dediğin gibi sebebi çaresizlik.
    Yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. şehirler arası aşk:

    Bugün gerçekten kimseye cevap yazamadım. Herkes cevap payı bırakmayacak kdar güzel yorum yazmış teşekkür ediyorum...

    Sanırım bu konuda okuyucularım bu yazımdan daha ehil.. ondan oldu böyle:)

    Sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  12. bunu birine yazdın sanırım.
    benim rengimse mavi. ardından sarı beyaz geliyor.
    :)

    YanıtlaSil
  13. deep:

    Ooo seni görmek çok güzel:)

    Aslında direk birine yazılmadı bu yazı fakat ben yazılarımı ya kendim yaşıyormuşcasına ya da özellikle birine hitap ediyormuşcasına yazıyorum hep.. Daha doğrusu bundan daha farklı nasıl yazılır henüz bilemiyorum:)

    YanıtlaSil
  14. Telefondan gırıyorum bu aralar bloggere gelmem pek mumkun degıl. Sevgılı deep bu arada sana maıl attım yasadıgımı haber vermek ıcın olakı gormedıysen burdan yaptrıgım duyuruyla ıhtımallerı cogaltayım dedım yaklasık bır hafta daha boyle olabılrlm of;(

    YanıtlaSil
  15. Esma gul: Tesekkur ederım :)

    YanıtlaSil
  16. uff! canim acidi ! etkileyici olmus )

    YanıtlaSil
  17. yazılarına alışmışım yokluğun belli oluyor..

    YanıtlaSil
  18. Eda; boyle yorumlara sevıneyım mı uzuleyım mı bılemıyorum. Aslında kımseyı uzmek ıstemıyorum ama genelde sanırım ınsanları huzunlendırıyorum... Sevgıler

    YanıtlaSil
  19. Sehırler arası ask: canımsın bu aralar yazı gıremıyorum muhtelıf sebeplerden dolayı. Yorumlarada telden bakıyorum ama cok zor oluyor en kısa zamanda telafı edıcem ama eskı yazılarıma bakabılırsın arsıvımde cok harıka olduguna ınandıgım konular (yazılarım)var:) tesekkur ederım gorusmek uzere.. Sevgıler..

    YanıtlaSil
  20. mailin gelmedi. neyse tamam iyisin.
    :)

    YanıtlaSil
  21. zamanın olunca, mimin var bende.
    :)

    YanıtlaSil
  22. deep:

    Geç olacak ama gelicem mim için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  23. güzel bir yazı hazırlamışsınız tebrik ederim

    YanıtlaSil
  24. Serhat:

    Teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)