24.03.2012

Bazı Cümleler Hayat Değiştirir


Bazen bazı soruların cevabını büyüklerden almak hayatın dönüm noktası bile olabiliyor. Çocukken hepimizin meraklı soruları vardı ve bazılarının cevabı büyük önem arz ediyordu. Ama bizim için önemli.. Ebeveynlere sorsan bazılarını saçma, bazılarını sıradan buldukları pek açık. Ne zaman ki boyundan büyük sorular sorsan işte o zaman ikiye ayrılıyor bence ebeveynler. Bir kısım: Hım... Deyip bir düşünerek ciddi bakıyor olaya. İkinci kısım: Sus bakim! Deyip lafı ağza tıkayıp, bu sorular için çok küçüksün edasında bir hal ve tavır takınıyorlar. Hangisi ne zaman doğrudur bilinmez. Ama bir gerçek var ki ebeveynlerin verdikleri cevaplar bazen çocukların hayatını yönlendirir. Hatta çok ciddi yönlendirir…

Anneme şu soruyu sorduğumu hatırlıyorum. Uzaya nasıl çıkmışlar? Uzaya Ay’a gidilebiliyor mu gerçekten. Elimdeki fotoğrafa bakıp yalan onlar demişti gayriihtiyarî. Fotoğraflarla bize yalanlar sunan ansiklopedilere güvenim sarsıldı. İstediğim cevabı alamamıştım. Ama küçüksün ya annenin dediği daha inandırıcı geliyor. Bir kitapla annen arasında kalsa idin kimi seçerdin? Ben o gün annemi seçmiştim kendinden emin konuşmuştu belki de o yüzden. O bunu belki de umursamadı herhangi bir soru olarak gördü ya da işi vardı uğraşmak istemedi. Ne yaptığını bana ne kadar yanlış bir şey enjekte ettiğini bilseydi eminim araştırırdı. Annem bana bilmiyorum deseydi acaba gözümdeki imajı bozulur muydu? O bunu belki de biliyordu dedim ya uğraşmak istememişte olabilir benimle ya da o da böyle öğrenmiştir kim bilir… Annemi eleştirmiyorum çünkü bunu ne kadar dikkat etsek de bazen yapıyoruz. Uzun zaman inanamadım bu uzay’a gitme olayına. Hala da ilgimi çekmez. Çünkü ilgimi yalan kelimesi hoyratça kesip atmıştı. Yalansa demek ki imkânsız o zaman üstünde düşünmeye değer değil gibi düz mantık gütmüşümdür ve bu ilgisizlik onun uzantısı olmuştur muhtemelen. Bu ne demek biliyor musunuz? Aslında benim astronomiyle alakalı bir mesleğe asla sahip olamayışımın öngörülebilmesi...

Ve şunu da unutmam;
Bir gün laf arasında annemin avukatlar hakkında “onlar Arasat da kalacak, avukatlık yalanın yanlışın, hakkın çok olduğu yer” demişti. Ve benim Avukat olma ihtimalimi bitirmişti. Herkes öğrenim hayatı boyunca birçok mesleği hayal eder az da olsa ilgilenir acaba bunu sevebilir miyim, yapabilir miyim der. Bende herkes gibi çok hayaller kurdum. O olur mu, bu olur mu dedim. Olanlara baktım asla da ön yargı yapmadım o mesleği anlamaya çalıştım fakat gel gör ki hayatım boyunca hiç ama hiç avukat olmanın hayalini kurmadım. Çünkü onu baştan eledim. Arasat da kalmak, suçluyu savunmak, vebalde kalmak bana göre şeyler değildi. Bu bakış açısı öyle uzun zaman benle birlikte oldu ki… Bir gün hukuk dersi hocamız biz davasına baktığımız insanlara şu gözle bakarız “herkesin savunulacak bir yanı muhakkak vardır” aslında böyle bakıldığında çok haklı ve zararsız. Doğrusu da bu olmalı. Herkes hata yapar ve herkesin savunulmaya ihtiyacı olabilir. Kaldı ki avukatlar sadece suçlu suçsuz olayının ötesinde boşanma davaları, icra, çocuk davaları pek anlamam ama bir sürü alanı var. İlla ipten bir haksızı alacakmış gibi düşünmek ne saçmaymış. Sanki sadece suçlunun savunmaya ihtiyacı varmış gibi düşünmek yanlışmış. Suçsuzun, zan altında kalmış kişinin, gaspa uğramış kişinin, mağdurun da savunulmaya ihtiyacı var. İşte bunları küçükken göremiyorsun sonra biri yanlış bir şeyler söylüyor ona göre şekil alıyorsun bilinçsizce. Yakın bir zamanda anneannemin ağzından da aynı cümleleri duydum ve anladım ki annem bunu annesinden öğrenmiş ve hiç büyüyünce bile sorgulamamış…

Dedim ya bunu hepimiz fark etmeden yapıyoruz zaman zaman. Ve kimin için ne kadar önemli ve de neleri etkiler bilmiyoruz, tahmin edemiyoruz…

Amak-ı Hayal

36 yorum:

  1. Ben küçükken kimse böyle bi şey söylemedi.O yüzden mi avukat oldum acaba!:)))) Arasatta kalacağımızı sanmıyorum, herkes gibi ya cennete ya cehenneme gideriz.Nasıl biri olduğumuza bağlı bu.Meslekle ilgili olduğunu sanmıyorum..

    YanıtlaSil
  2. Bencede öyle de işte anlattım sebeplerini:)

    Demek aramızda bir avukat var aman Allah'ım başım sıkışırsa sana gelebilir miyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok soru sorarım inş bu dediğine pişman olmazsın:)

      Teşekkürler

      Sil
    2. Alışığım merak etme:)Üstelik ben de başak burcuyum:)

      Sil
    3. owww demek başaksın:)
      Çok sevdim seni demek ki anlaşıcaz:))

      Sil
  3. ben bi ara hakim olmaklara kadar gelmiştim
    :)
    sayısalcı olunca olunamıyormuş.. ama içimde kaldı benimde
    ben ipten almak yerine habire ipe yollardım heralde
    tanrı biliyor kime ne vereceğini vesselam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. owww iyiymiş:)
      Sayısalcı olmak bi bela olamamak ayrı bir bela sanırsam:D

      Hakkımıza hayırlısı dediğin gibi..

      Sil
  4. Bilinçli çocuk yetiştirmek en zor meslek olsa gerek.Hepimizin çocukluğumuzda ailemizden aldığı pek çok şey var.Bazı insanlar bunun üzerine devam eder, bazıları da benim gibi her şeyi sorgular.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu da yazımın özeti olsa gerek:)
      Verilen cevaplar her zaman gerçek ya da gerçeğe yakın olmalı yoksa böyle kafalar karışıyor:)

      Sil
  5. Bence iyi bir medya iletişimci ve proje organizatörlüğü yaapabilirsin. Geleceğini öyle görüyorm nedense..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hocam:)
      Bu sözden yazım adına güzel bir paye biçiyorum umarım öyledir:)

      Sil
  6. Ben bir anne olarak yazıyı okuyunca durup düşündüm. Kızlarıma soracağım bu konuyu onları etkilediğim bir şey oldu mu diye? Merak ettim şimdi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama bu öyle anlaşılmıyor biliyor musun?
      :)
      Çok sonra insan içsel eleştiri yaptığında veya kendine döndüğünde öyle gayriihtiyari anımsayıveriyor..

      Sil
  7. ya bak ne dicem.
    çok iyi yazıyorsun sen.
    nedense dilinde bi hüzün var hep.
    ama tarzın işte.
    yakışıyor.
    :)
    ama baksana, nolur biraz kısaltsana yazılarını.
    pliiiz.
    bak bi A4'ü geçme biiir.
    bi de daha kısa olsun paragraflar.
    bak normalde bi yazı kısaysa 150 sözcük civarı, uzunsa 250-300 sözcük civarı oluyor.
    yani biraz kısaltıp yazıları, şöle dört-beş paragraf yapsana.
    pliiiz.
    biliyom çok şey sölemek istiyosun.
    bikaç yazıya bölsene.
    kısa yazmayı denesene.
    ama bak kızma bana pliiz.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deep çok kızdım bunu bana nasıl dersin:))
      Ya iyi güzel söylüyosunda bi şeyi es geçiyorsun yazamıyorum kısa:)
      Hem bak sen bir günde bir ya da iki yazı giriyorsun bense günde bir ya da iki günde bir yazı giriyorum aynı şey değil mi aslında.
      Amak yazıların hem uzun hem sürüklemiyor bu işkenceye bi son ver diyosan tabii o ayrı:)ama bölemem o kadar deep, vala bölemem içime sinmez:(

      Sil
  8. çok iyi yazıyor ve kurguluyorsun.. hayran olmamak elimde değil..lütfen ara vermeden sürdür..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günde bir yazı ya da iki günde bir yazı muhakkak giriyorum/ girmeye çalışıyorum.
      Bunu duymak güzel teşekkür ederim:)

      Sil
  9. ne diyeyim bilemedim.
    bak ben inanılmaz bir okurum.
    gecede en az 300 sayfa okuyorum kitap.
    bi haftasonu 600 sayfa bitiririm.

    ama blog başka.
    inan bana, blog okurunun yüzde doksanı, yazının bir başını bir de sonunu okuyor, yazı uzunsa.
    okumazlar inan bana.

    yazılarını kısaltamıyorsun, bölemiyorsun, anladım.
    bari o zaman yazı dizaynını değiştir.
    paragrafların çok uzun.
    yazı çok sıkışık oluyor.
    2. paragrafın yarısına doğru insan kayboluyor yazının içinde.
    kısa kısa paragraflar yap bari.

    bi de kısa yazmak uzun yazmaktan çok daha zordur.
    roman yazmak kolay öykü çok zordur örneğin.

    bak mesela düşüncelerini kısa anlatmayı deneyebilirsin.

    ya da dizaynı değiştir bari.
    insan kocaman bi blok halinde görünce korkuyor, yazını valla.

    bi de, güzel yazıyorsun, bunu hep sölüyorum, atmosferin, düşünce yapın, herşeyin iyi.
    ama yazı bitince, insanın ağrı kesici, maden suyu filan içmesi gerekiyor.
    :)
    yani ne bileyim yap bişiler işte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :):):) demek öyle.

      Tamam deep hem kısa yazmaya hem de paragraflarımı bölmeye çalışıcam.
      Teşekkür ederim tavsiyelerin için.

      Yazılarımı beğenmene de sevindim:)

      Gerçekten inanılmaz bir okurmuşsun senin hakkında daha neler duycam bakalım:)

      Sil
  10. yazılarını seviyorum zaten de, senin dünyanı kafanı hayata bakışını vb. seviyorum asıl. yazıları yazan sen yazılarından daa önemlisin deliii :)))) akıllım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hüzünlü yazarım istemeden de olsa:) sen pozitif birisin belki tahammül edemeyebilirsin, boğabilir diye insan istemeden düşünüyor o yüzden senin beğenmen daha bi kıymetli:)

      Sil
  11. yılda 500 kitap okuyorum napıyim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep sen nasıl bi insansın merak ediyorum:)
      Owww bende sürekli kitap okurum ama öyle lafta değil gerçekten okurum fakat ayda 2 kitap anca sen ne yaptın böyle süpersin..

      Senin yanında ben okur falan sayılmam herhalde:)

      Bunun bi sırrı var mı?

      Sil
  12. yokk ya neden boğcan.
    e biraz hüzümlüsün :) evet ama işte sana yakışıyor beee.
    :)

    YanıtlaSil
  13. bi sırrı yok.
    belki yalnız yaşamanın dayanılmaz hafifliği olabilir.
    :)
    bi de bak okumak tutku benim için.
    herşeyi tutkuyla yaparım.
    yani örneğin çok şeyden vazgeçerim kitap için.
    c.tesi sabahı başlarım okumaya, pazar akşamına dek evden çıkmam, sadece yemek ve kitap.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne bileyim çok hızlı okuyorsundur diye düşündüm ve bunun bir yöntemi olabilir:)

      Herşey okuyo musun?
      Bi de yılda 500 kitap en az 5bin tl yapar bütün servetin kitapların senin anladım ayrıca her yıl 500 kitabın olsa bir odanıda kütüphane yapmışsındır artık diye tahmin ediyorum.

      Ama eğer kütüphaneye giderim ben diyosan ver elini sıkıcam:):)

      Sil
  14. yok yaklaşık saatte 50 sayfa okuyorum romanlarda.
    :)
    evet kitaba para veriyorum doğru. ama başkasında gördüğümü de hemen alır 1-2 günde bitirir veririm.
    :)
    kitaplık, kütüphane çok severim tebi ki.
    ama kitaplarımı oraya buraya bağışladım bikaç bin tane.
    okullara filan.
    :)
    kütüphaneye de gidiyorum ama orda okumam, çok sıkıcı. bazen alırım kitap ama.
    :)
    bak bazen kitapçıda bitiririm bi kitabı ama.
    diyelim beş altı defa giderim kitapçılara.
    ayakta okurum her gittiğimde 20-30 sayfa biter.
    :)
    kafede herhangi bir kuyrukta her yerde okurum.
    elimde bir kitap olmazsa ne yapacağımı şaşırırım ben.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep yollarda kitap okuyanlardanım bende.
      Kitapsız dolaşmam hiç mesela otobüste elim boş kalırsa çok acırım o geçen zamana

      yaa çok sevdim bunu ben:)demek kitapçıda bitirdiğin kitaplar oluyor iyiymiş:)
      NT mağazalarında okumak için yerler var orası iyi bir alternatif.

      Kütüphanede kitap okumak tabikiçok sıkıcı sana katılıyorum.

      Yardım konusuda güzelmiş bir kaç bin tane ne kadar mütevazı bir rakam:)

      Sana çok özendim çok sevdim ben bu yorumu:)

      Sil
  15. ay özencek bişi yok ki.
    kitaplar konusunda aynıyız işte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya nası aynıyız ben en yakınımdaki kütüphaneyle kendim arasında bir yarış içindeyim bağışladığım kitap yüz bile olmamıştır.
      Bir kaç bin nerdee ben nerde özenilecek bir durum bu:)

      kitapçıda kitap bitiriyorsun ben anca önsözünü okurum bi de arkasını:)

      bi kıyaslama içine girdim sanki:)

      Sil
  16. sen bana bakma ben kitap delisiyim.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. delisin onu anladım zaten
      diğer delilerden tek farkın çekim gücün kuvvetli:)
      Bişi var sende insana güzel gelen:)

      Sil
  17. ben deli sen cadı iyi bakalım.
    :)

    senin amway çalışmaları nası gidiyo.
    toplantılara yolculuklara gidiyor musun.
    gece mi oluyo toplantılar.
    ev toplantıları.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ataşehir palladium karşısında yeni amway plaza binası yapıldı pazarları orda oluyorum genelde.

      Ev toplantılarına çok alışkın biri değilim ama alışmaya çalışıyorum.
      bunlar öyle çok fazla olmuyor.
      Gece hiç toplantı olduğu falan yok herşey gündüz:)

      Ah bu amway nasıl olacak bazen zor görünüyor.
      ben küçük gösteriyorum insanlar tahtanın başına geçtiğimde de bilgi verdiğimde de benden sanırım etkilenmiyorlar.
      halbuki kimseye hiç rol yapmıyorum çok dürüst ve içten bi insanım bi sorun var ama nerde bilemiyorum

      ben kimseyi ikna edemiyorum buna çok üzülüyorum:(

      Sil

Paylaşmak Güzeldir ;)