3.04.2012

Bu Aralar Karışığı(z)m


Hem kafamı dinlemek hem de derslere daha iyi çalışabilmek adına bir aydır hemen hemen hiç dışarı çıkmadım. Geçen gün kardeşimin yoğun ısrarı üzerine çarşıda buluştuk. Uzaydan düşmüş gibi bakındım etrafa. Bahar, herkeste karmaşık bir hale yol almış. Net olan tek şey ise tertemiz görünen vitrin camları… Onlara bir bahar eli değmiş yani besbelli ışıl ışıl. Fakat gel gör ki mağazalar çarşamba pazarı gibi. Sebebini anlayabilmiş değilim. Bu tekstilciler yazın üretilecek ürünlerin daha kıştan hesabını kitabını yapmıyorlar mı? Yazın rengi bahardan belli olmalı vitrinlere bakıyorum yazlık kışlık ne bulmuşlarsa koymuşlar. Hepsini geçtim renk ya renk(ler) belli değil hala. Böyle olunca da göz tırmalıyor vesselam.

Bir başka sorunda etraftakiler. Allah’ım her şey gözüme batıyor bu aralar. Caddede yürüyorum önümdeki kadının cebi taşlı kotu gözüme batıyor kaldı mı bunlardan hala diyorum (sanki bana ne) sonra cümleten beklediğimiz yeşil ışık yanar yanmaz kendini üstüme çıkarak yola atanlar oldu. Bu ağabeylerin ablaların hep mi acelesi var yoksa bu yarış bir hayat tarzı mı? Sormak lazım ciddi ciddi…

Hee pazarın içinden de geçtim çıkışta “bi lira” diye dilenen bir amca da bana çok tuhaf geldi. Nasıl yani “bi lira” ya! Bence artık dilenciliğin hayat seyri de düşüşte. Önceden kapıya gelirlerdi o kalktı sonra ekmek parası da kalktı bu sahte kâğıtlarla tedavi parası da kalktı (kimse yemiyor) e “bi lira” pratik bir şey ama alışkın değilim ben bunu duymaya şahsen.

Kalıcı ve daim olan sanırım kâğıt mendil satıcılığı hele de kışın, yazınsa su satıcılığı ikisine de çok ihtiyaç oluyor yolda malum. Orda da şöyle bir sıkıntım var ne kadar dediğimde ne verirsen abla demeyecek o zaman dilenci olur ikincisi de bir mendile bir lira demeyecek (10 lu paketi bir lira yav) vergin yok, dükkânın yok uyanıklık etme haksız kazanç olmasın dimi…

Eşarpçıların olduğu meydan sokağında aradığım lacivert şalı bulamayınca ne hüzünlendim anlatamam. (Bir şal için gezinemem öyle ondan yani yoksa olmasa da olur üzülecek değilim.) Sonra aynı yere tekrar dönünce hafakanlar bastı bir şey çekiyor beni hep aynı yere. Sonra iyice bakınca bir de göreyim arkada lacivert şal varmış. Çok yürüdüm çok yoruldum doğru eve dedim kendim kendime...

İşte öyle oldu bunları size niye anlattım hiç bilmiyorum…

Bahar senin için yazı getirdin diyolar vallaa yalan ellerim donuyor hala ya bi karar ver artık.

Amak-ı hayal

14 yorum:

  1. İşte öyle oldu bunları size niye anlattım hiç bilmiyorum… :) Hep böyle işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok zevzek bi post oldu ya memnun değilim.
      ben böle yazmam ki pufff

      Sil
    2. yook çok güzel olmuş :)

      Sil
    3. sanırım bu iyi haber:)

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. işte mutlu olmak böyle bişi dostum:)

      Sil
  3. baharı getiremeyenlerdenim ve hala üşüyorum ben de ve sanırım atağın eşiğindeyim.Alışveriş olayında ben 10 gün evvel tavan yaptım ruhum mu doydu bedenim mi kartım mı bilmem:) Bir marka var malum ben biraz küçük bedenim oranın sayfasından bakıyorum beğeniyorum ve hep aldığım yere gidip notları gösteriyorum varsa alıyorum yoksa haber veriyorlar gelince hiç stres olmuyorum:)

    Her şey bir yana uzak duruyorum insanlardan galiba kendini iyi hissetmeyince en iyisi bu:) kırmaktansa uzak kalmak.
    Tabi bu reel için sanalı kapsamıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nehir iyimiş bu:)
      Bende sıfır bedenim ama genelde sezon sonları alışveriş yaptığım için bütün mağazalar bana çalışır:)
      Bide mağazalarda çok zamanım geçti o yüzden alışveriş beni pek cezbetmiyor.
      Bazı mevsimler bi yırtık kotla bi tunikle bile geçinip gidiyorum çapulcular gibi:)

      Ama tabi iş için düzgün giyinmek zorundayım bu yüzden alıyorum bişiler:)

      arada uzak durmak en iyisi:)

      seni gördüğüme çok sevindim:)

      Sil
  4. taşlanmış kot hala giyiniyorlarmı ben hiç dikkat etmedim, superman tşörtü vardı bi ara da yaz gelince yine oda çıkar meydana,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taşlanmış kot değil cebi taşlı kot:)

      Süperman zımbırtısını hiç hatırlatma:)))

      Çıkmasın çıkmasın:)

      Sil
  5. niye ama bence iyi ki yazmışsın.
    ne güzel hayatın içinden işte.
    her zaman veriyorum ben bi lira.
    ıslak mendilleri alırım bi de hep.
    :)
    bi de iyi olmuş kısa yazman.
    oh be.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk geldiğin günden beri kısalt deyip duruyosun artık dinliyim sözünü dimi yani:)
      uzunda yazsam paragrafları kısa tutucam geç oldu ama anladım:))

      ıslak mendilleri satanın "ne dediğine göre" alıyorum napıyım ya:/

      bi lira diyene bişe yok öyle arsızlık olmaz.

      iylik meleği deep:)

      Sil
  6. havanın sıcak hali de insanı çarpıyor ya hu. ben de yaz şimdiden gelmiş gibi yazlıklarla çıkanlara sinir oluyorum. hasta olup bulaştırıyorlar bak bu konuda çok hassasım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasta olmayı bir tek buna bağlamamak lazım:)
      evet sıcağında insnaı çarptığı bir gerçek maalesef bence sıcağa uyum sağlayamayıp kalın giydiğimiz içinde hasta olabiliyoruz..
      O durumlar sanki biraz karışık:)

      Sil

Paylaşmak Güzeldir ;)