12.04.2012

Farkettin mi Aslında Herkes Gitti


Çünkü tek bir hayatta herkes kendi hatıralarını toplamak için koyuldu yola. Birincil durum kendi hikâyendi. Ne zaman kendi hikâyenin olumlu/olumsuz yanlarında koşuşturmaya başladın, o zaman baktın ki bütün sevdiklerini bir çantaya atıp götüremiyorsun kendinle birlikte.

Birileri arkanda bıraktığın o hayat yolculuğunda tabela gibi kaldı. Ne zaman elini dizlerine koyup dinlenmek istesen arkandaki yolu ezber ettiren tabelalara teşekkür edersin. Çünkü geldiğin yolu iyi bellemek, giderken de temkinli davranmaya delalettir.

Küçücükken başladı kendi senaryon için yaptığın mücadele ama o zaman farkında değildin bile. Aklına gelir miydi aynı toprağı eşeleyerek oynadığın, günlerini, saatlerini harcadığın can arkadaşının o toprak karelerinden öteye gidemeyeceğini. Ölümüne kankayız denirdi ya hani. O kankanın adı neydi sahi? Kopa kopa bağlanırız bir şeylere. Birileri gelir ve gider. Geriye kırpık kırpık hatıralar kalır. Kimini hatırlamazsın bile. Belki her gün aynı otobüse bindiğin ve en sevdiğin çocukluk arkadaşın hala seninle… Mavi pantolonundan ya da saçını çekişinden hatırladığın okul arkadaşın senin hayal ettiğin mevkide belki de.

İlk aşkına ne olmuştur acaba. Belki seni hiç unutmamıştır. Sence böyle bir ihtimal var mı hayatta. İlk aldığın aşk mektubu maniden oluşuyorsa ve biri sana değerli gördüğü (hac) yüzüğü hediye etmişse bu satırlardan hatırlar mı seni? Sahi hatırlasa dönüp de söyler mi bunu. Birileri tatlı kalır şıpsevdi sakızının kokusu gibi. Acaba bende kaldım mı dersin birilerinin aklında. Bunu derken bile hafızanda üç beş isim bile belirmez. Ne garip...

Bir yola çıktık hepimiz. Hiç fark etmeden öyle çok insan bıraktık ki geride. Kimisini çok sevdik. Kimini çok incittik.  Kimi çok acıttı ama çok öğretti bu yüzden dönüp dönüp içimizden teşekkür ettik. Birileri de hiç gitmesin istedik. Öyle farkındaydık ki onların/ onun varlığının kattığı anlamdan. Yine de gitti…

Çok sevdin, minnet ettin, kıymet bildin ama yinede gitti… İşte böyle bir şey hayat kimseyi tutamazsın avucunda. Avucumda dediysem tam avuç içini kastettim. Orası yönetmeden yönetir…

Amak-ı Hayal

14 yorum:

  1. Çok seversin, kıymet verirsin ama gider!Bu neden böyle olur..;stesen de istemesen de böyle olur..Değiştiremezsin ne kadar düşünürsen düşün!Hayat yolculuğu böyle bir şey, birileri gelir, birileri gider..Gelenler, gidenleri aratmasın dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çünkü herkes kendi senaryosunun peşinde...
      Tek bir başrol olsaydı kimse bir yere gidemezdi:)

      Sil
  2. tebrik ederim.
    her geçen gün kendini aşıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen kendimin altında da kalıyorum ama...
      fosseptik çukuruna düşmüş gibi olur bazen bütün cümleler...
      Tek bir hamle hepsi...
      ya güzel yazı çıkar ya da kötü...

      Sil
  3. Çünkü tek bir hayatta herkes kendi hatıralarını toplamak için koyuldu yola.
    Ne güzel yazıyosun sen. Beni hep alıp götürüyorsun.
    Bu aralar hafifce esen bahar rüzgarı yüzüme vururken hergün geride kalan tabelalar bi fotoğraf karesi gibisi geliyor aklıma. Gitmesini istemediklerimizi tutabilsek keşke avucumuzda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birilerinin her daim gitmesi lazım.
      yoksa öğrenemeyiz gibi geliyor bana...

      Güzel yerlere götürüyorumdur inş:)

      Sil
  4. Dünya bir oyun sahnesi...
    herkes rolünü oynar ve sonrada çekip gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öyle...
      :)

      Herkesin kalması da düşünülemez zaten.
      O zaman hayatımız düğün kalabalığı gibi olur.

      abartı, gereksizlik, fazlalık, gürültü...

      Sil
  5. Ben de düşünürüm bazen ilk aşkıma ne olduğuna.. Şöyle geriye dönüp baktığımda aşklarımın hepsinin imkansız olduğunu farkettim. :) bana sormuşsun sayfamda ki fonun ne olduğunu inan bende bilmiyorum http://soundcloud.com/search?q%5Bfulltext%5D=h%C3%BCz%C3%BCnl%C3%BC+fon#reset bu adresten ekliyorum ben fon diye aratmıştım dinlediklerim arasından bu hoşuma gitmişti ve oradan eklemiştim. Umarım link işini görür. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaten aşklar çoğu zaman imkansızdır di mi
      Bazende şöyle olur; ona duyduğun hisler bitince kendini çok uç uzak görürsün
      nasıl sevmişim dersin bu da bir imkansızlık doğurur.



      o gün hiç çıkmadım blogundan:)
      çevirdim çevirdim tekrar dinledim:)

      Teşekkür ederim

      Sil
  6. Yine çok derin yazmışsın, çok beğendim ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derinden derinden gidiyoruz bakalım:)

      Sil
  7. tek başımıza çıktığımız bu hayat yolculuğunda her yeni durakta sürekli orda duracakmışız gibi gelir ve bir gün orayı bırakıp yeni bir durağa hareket edeceğimiz, orda yaşanmışları ardımızda bırakacağımız aklımıza gelmez. fakat bir gün gideriz ve bir süre sonra o kadar çok kişi hayatımıza girip geride kalmıştır ki düşünmeye başlarız, değişmeyen tek şey yalnızlığımızdr.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boor:

      Şiir gibi oldu bu farkında mısın?
      Vaayyy çok beğendim bu yorum harikasın:)

      Değişmeyen tek şey yalnızlığımız haklısın...

      Sil

Paylaşmak Güzeldir ;)