18.07.2012

Özgürlük Sorumluluktur


Bir gün tek bir bankta hayatının en önemli kararını verebilirsin. Bazen ayrılıklardan yana olur bu kararlar bazense sevdadan yana. Her şey bir kararla başlar aslında. Bugün verilen her karar yılları etkileyebilecek potansiyelleri de beraberinde taşır. Bazıları çok zor verilir bazıları ise kolay. Bazıları için elini taşın altına sokman gerekir bazıları ise nispeten daha kolay. Verilen bir karar ne kadar özgürlükten yanaysa o kadar sorumluluk demektir. Bir karar verdiğinde midende ağrılar başladıysa hakkını özgürlükten yana kullanmışsın demektir.

İnsan vardır ki dışarıdaki mücadele gerektiren o hayatın içinde olmadığı halde onlar kadar efor harcar. Burada bir tezatlık ve haksızlık vardır. Bu durumun mağdurları olarak ben en çok ev hanımlarını gösteriyorum. Bazılarının gerçekten hiç kıymeti yok. Emeğinin değeri yok, yirmi dört saatinin bir kıymeti yok, isteklerinin kıymeti yok… Yaşamı birbirlerini tüketmek adına yürütme sıkıntısı yaşayan çatıların altında kocaman bir hiçlik yatmaktadır. Hiçliğin boşluğuna kendini atmış nefessiz hayatlar tanıyorum. Emeğin hor görüldüğünü tek taraflı baskın haksızlıkların yapıldığı insanlar tanıyorum. Tanıyorum da elimden hiçbir şey gelmiyor.

Sonra dönüp bakıyorum. Elimden bir şey gelmesi de bir şey ifade etmez aslında. Çünkü her insan kendi küllerinden doğar. Her insan kendi vereceği kararlarla ayağa kalkar. Çünkü her insan değişimi ve yeni bir başlangıcı kendi istemek zorundadır…

Ben bu yüzden güçlü kadınları seviyorum.
Sorumluluktan korkup sinen kadınları değil mücadeleyi göze alan kadınları seviyorum…

Amak-ı Hayal

8 yorum:

  1. Anka kuşu , kendini küllerinden yaratır her insan.
    Her çöküşte baştan doğar,yeniden dirilir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güçlü acıların içinden çıkan bir insan başarılı olmak için başka sebeplere gerek duymaz...

      Küllerinden doğan kadında çok gördüm öyle muhteşem bir durum ki..

      sevgiler..

      Sil
  2. Sabahtan durak ta otobüs beklerken,bi başımı kaldırdım amanın oda ne bir insancık yanındaki bayanı tartaklıyor kadın hiç ses cıkartmadan sadeçe gülümsüyor ,o gülümsedikce insancık iyice gudurmasınmı aman Allahım sacını başını yolmaya başladı,oda yetmedi arabasının kapısını açıp kadıncağizi arabadan aşagi itti;ve kadın ne yaptı söyleyimmi? sıkı dur söylüyorum, arabaya tekrar binmesinmi ,ağzım açık kaldı ya bu ne sabır Allhım dedim;Tabi tartışma devam ediyor ben polisi aradaım o arada benim otobüsde gelip geçti ve insancık kadının gözlüklerin çıkarip dişarı firlattı.Kadın indi ve yürüyüp gitti.Yanıma çağırdim malesef gelmedi,polisde yetişmedi hala merak içindeyim açep ne oldu.Buna ne demeli. Sueda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saygınlık ile saygısızlık arasındaki ilintinin ayarı bence iki kişi arasında gidip gelir...
      Bazen saygınlık için bizim birşeyler yapıp değerimizi sıfırın altına indirmememiz gerekir bazende saygı duymayı öğrenip adab-ı muaşeret cümlesinin hakkını vermeye çalışmamız gerekir. İster kadının yerinde olalım ister erkeğin yerinde, karşıdakinin nasıl davranması gerektiğini biz belirleriz.. bunun için bir karar verip değişmeye niyetli olmak yeterlidir...

      Teşekkür ederim..

      Sevgiler..

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hayatım.
      PAylaşım çok güzel ellerine kollarına yüreğine sağlık
      :)

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)