31.08.2012

Boya Sandığı


Otobüs bekliyorum. Güneş kızdırmış caddeyi. Elimi alnıma atıp caddeden hızla geçen o arabalardan hangisi Kadıköy’e gidiyor diye bakınırken görememişim… Ben değil bir tek, fark ettim ki yığınla durağa doluşmuş kimse görmemiş onun nasıl bir yorgunlukla uyukladığını. Çok yorulmuşa benziyordu. Ayağında kahverengi kumaş pantolon vardı paçaları yıpranmış. Üstünde gömlek, kolları sıvanmış. Başında kır saçları vardı yaşı kim bilir kaç. Eğreti sandığına bakacak olursak ya çok çok fakir ya da kendine iyi bir sandık edinmediğine göre bu işi sürekli yapmıyor.

Mayışmış... Çömeldiği yerde daldıkça sarsılıp gözünü açıyordu. Çok üzüldüm… Güneşin altında oluşuna üzüldüm. Orada kimse ayakkabısını boyatmaz ona üzüldüm. Sandığının eğreti oluşuna üzüldüm. Güneşten çok etkilenmiş yüzüne üzüldüm. Yorgunluğuna üzüldüm. Emekli yaşı gelmiş her insan gibi evinde olamayışına gerçekten üzüldüm…

Binlerce var onun gibisi sokakta biliyorum. Abartılı gibi görünüyor üzüntüm. Ama o bunu öyle hissettirdi ki bana. Rahat yatağa hasret bakıyordu yorgunluğu. Ayakkabılarıma baktım boyanacak gibi değildi. Eline para versem, çekindim kızar mı diye. Üzülerek durağa doğru çevirdim yüzümü. Tam vazgeçmiştim ki mendilde sattığını gördüm.

İki mendil aldım ve elimden geleni yaptım. Parayı uzattığımda öyle güzel gülümsedi ki anlatamam. Bereket versin dedi…

Dilerim bereket verir Allah…
Çünkü hepinizin gönlümde kocaman bir yeri var…

Amak-ı Hayal

12 yorum:

  1. Su gibi içtim bu yazıyı çok güzel.. Biraz imlaya dikkat pls..

    YanıtlaSil
  2. Bir gün bende de domates ve ya limon alırsın belki.

    Domates kaça abi dediğin de.

    Kasa ile alırsan 60 krş seçme 75 kuruş derim. Malum menemen , kışlık salça için hazırlık günleri.

    allah bereket versin..

    Parasız mutlu insan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))

      Pazarcı mısın? anlamadım ki :)

      Valla salça yapan yok evde olsa alırdım ki :)

      Sil
  3. profil yazını değiştirmişsin ben yokken ne güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  4. sen toz perisine yazıyorsun.
    ben de gelip burda yazıyorum ya sana.
    cevap veriyorum ya.
    değişme hep aynı kal.
    sen bana bakıp bana karşı tavır alma.
    bir daha yazmıcam demişsin.
    hani kaybolmam diyordun.
    sen oraya yazıyordun.
    ama bişey yazmadın ki hiç.
    orda okuyup hep hemen buraya geldim ya.
    unutuyorsun herhalde.
    bir de ben sessiz biriyim bunu biliyorsun.
    annemle bile konuşmuyorum.
    o aramasa aklıma gelmiyor aramak hep o arar fırçalar beni.
    söledim sana, sen yaz diye.
    ama sen kayboluyorsun hep.
    seni okuyorum hep.
    bak gittin geldin uludağa.
    yazdın sevindim.
    heyecanını paylaştın.
    ulaşılabilir ol dedin.
    halbuki ulaşılabilirim ben.
    ama sen yazmıyosun ki.
    değişme.
    senin hatan benden karşılık beklemek.
    bekleyip sonra geri çekiliyorsun.
    halbuki ben senin amway blog ve türlü heyecanını paylaşıyorum.
    ailen, yazdıkların, işin, hepsini hissediyorum, biliyorum.
    bak neşvünema ile de ne tatlısınız.
    duyarsız değilim ben.
    sen ne güzel heyecanını paylaşınca benimle ne hoş.
    ben de aynı heyecanı paylaşıyorum.
    ama sana söylemiştim.
    yaz diye.
    sen hep yaz.
    anlat herşeyini diye.
    ama sen hep duruyorsun birden.
    sölediğin herşeye yanıt veriyorum ki.
    bak toz perisini oku.
    bikaç yorum önce, doğruyu bulmuştun.
    ben yazayım sen iyi olduğumu bil demiştin.
    ama yazmıyorsun.
    duruyorsun.
    hep benden karşılık bekliyorsun.
    sana bunu söledim ama, sen hep birebir karşılık bekliyorsun ki.

    sana hep böyle mi sevgi verdiler.
    ya da sen hep, böle birebir mi sevgi verdin.

    bana o kadar hoş çok şey söylüyorsun, ama söylediğin gibi davranmıyorsun ki.
    bana bayıldığını söylüyorsun, sevdiğini.

    eee nerdesin.
    hiç sesin çıkmıyor ki.
    bloguna gelip sormasam yoksun.

    doğruyu bulmuştun bak, tamam ben yazayım demiştin, ama çabuk kayboldun.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toz perisinde cevabı mevcut Deepcim :)

      Sil
  5. O'nu sevindirmeden sevinemeyen bir ruh..

    YanıtlaSil
  6. duyarsız diilim tebi. ama içe kapanık doğru. sessiz işte. ne bunalması ya memnunum ki. uff evet haklısın tebi. piki işte anladım. yazıyoruuuuum.
    :)

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)