16.08.2012

Ve Sonra Yeniden Daha Güçlü Devam Et Hayata...


Sonra zaman seni tutsak almak için türlü türlü oyunlar oynamaya başlar. Önce delicesine sevdirir. Sonra kaybettirir. Önce kazandırır sonra elinden alıverir. Gün gelir sevindiklerinde üzüldüklerinde birbirine karışır. Bazen ciğerlerine dolan hava içine sığamayan harika bir yaşama sevincidir. Bazen de öyle anlar gelir ki verdiğin nefesi geri almak istemezsin.

Döner durur hayat. Bazen anlamsız gelir, bazen ise her şey manidar. Yaşıyorsan umut var hala. Gün gelip boğazına kadar çıkmaza da girsen sakın unutma yarın hep var. Gözünü açtığın günü aydınlatan güneşin doğuşuna bak. Onun her gün kazandığı zafere bak. Gün gelir utanırsan bir gün çaresizliğinden, dönüp de bir karıncanın o müthiş mücadelesine bak. Ağzında bir damla ile bir petek balı inşa eden azimli arıların kanatlarına bak…

Gün gelir bütün değerli şeyler vazgeçilir olur. Kıymetsiz olur. İnsan ne kadar çok etrafındaki şeylerden, emek verdiklerinden vazgeçerse o kadar kendinden de vazgeçmiş olur. Bir şeyleri bırakmak kendini bırakmaktır. Kendini bırakmak mutsuz olmaktır. Mutsuz olmak kendinde kaybolmaktır…

Asla kendi içinde kaybolma. Aldığın nefesten asla pişmanlık duyma. Yaşıyorsan var, bütün fırsatlar... Tüm aydınlıkların başlangıcısın sen. Tüm ümitlerin, tüm güzelliklerin, yaşanacak bütün olması gerekenlerin… İnsan içinde bir azimle doğmaz. Azmin içinden gelmesini bekleme… Bir kuşun kanadına takıl, bir hastanın zayıf nefesine, bir sağırın duyamadıklarıyla gösterdiği tebessüme… Bir engellinin başarılarından al azmini, bir eğitim mücadelesinden, bir çocuğun kumdan kale için gösterdiği çabadan, bir arıdan, bir karıncadan… Yuvasını zayıf kavakların uçlarına sapasağlam kuran kuşlardan…

Bir başarı öyküsünden al gücünü. Tek bir sözden… Tek bir sızı olsun içinde en umutsuz anlarında bile seni harekete geçiren…

Öyle bir sızı bul ki kendine. Vazgeçmesi, pes etmesi, yoruldum demesi asla mümkün olmasın. Öyle bir sızı edin ki hatırlayınca yüreğin titresin. Canın acısın… Azmini tetiklesin… Öyle büyük düşün ki kork hedeflerinden. Korka korka git hayatının peşinden…

Ve sonra dönüp bak geldiğin geçtiğin o amansız tipilerin mağduru olduğun hayatına…
Bak ve gurur duy kendinle…
Bak ve gurur duy!

Amak-ı Hayal

6 yorum:

  1. canımm ne kadar güzel yazmışsınn harika bir yazı olmuş
    ve ben kendimle gurur duyuyorum:)
    senide seviyor ve öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen güçlü ve akıllı bir kadınsın tabiki kendinle gurur duyacaksın;)

      Bende seni öpüyorum tatlım iyi bayramlar :)

      Sil
  2. yıllar evvel OĞUZ SAYGIN konferansında anlattığı SAFURENİN ÖYKÜSÜ beni çok etkilemiş ve çok kamçılamıştı o gün bende yapabilirm değim şeylerin bir çoğunu gerçekleştirdim çok şükür...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman azmin zafer öyküleri serisi tam senlik.

      Müthiş hayat hikayeleri var o seride ve bir çırpıda bitiveriyor..

      Bende çok severim Oğuz Saygını ama herşey seninle başlar kitabını çok çocuksu ve hafif buluyorum :))

      Sil
  3. Çok sevdim bu yazıyı ne güzel :)
    Umut verici ve insanı güçlendiren bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)