16.10.2012

Affet/tim...


Bazı sevgisizlikleri anlatmak, alkolle temizlemeye çalıştığın yarayı üfleyerek yatıştırmaya benzer. Hem temizlemek istersin hem de anlattıkça çoğaltırsın… Yersiz tırnak darbeleri katar arada bir kanatırsın. Yani aslında bütün duyguları deşifre edip kocaman bir yarayı çırılçıplak bırakırsın. Ve bir zaman sonra görürsün ki o yaralar böyle asla kapanmaz. Vazgeçersin anlatmaktan, nefret etmekten, taş kesilen hıncından… Kocaman bir yutkunuştan sonra dersin ki; “affettim ben onu…”

Affedince küçülür derin yarıklar… Belki zamanla hırsından attığın tırnak darbeleri bile yok olur. Affetmek kendini sevdirir insana. “Hakkım helal olsun ona” demeyi de başarırsan o yaranın/ yaraların yerini bile unutursun. Bir iç huzurun başlangıcıdır her şeye rağmen affettim demek. Öyle zor öyle zordur ki… Öyle insanın içine oturur ki…

Ama bir gün gerçekten affet tüm yaralarının sahiplerini. Kanatma kendini. Acıtma artık. Kurduğun kimsesiz dünyanda sardığın saramadığın her şey bırak iyileşmeyedursun. Çünkü sarmak için paylaşmak tehlikelidir bazen. Paylaştıkça kanatacağın her şeyi merhametin, sevginin kollarına at…

Zor biliyorum…
Bunu yapmak çok zor…

Ama her gün kanamak, sızlamak kolay mı ki…
Amak-ı Hayal

30 yorum:

  1. Zor değil ben canım, yani biz kimiz ki karşımızdakini affedemeyecek büyüklükte olalım. Kullar neler yapıyor da rabbim affediyor!...

    Ama hak helal etme konusunda bu kadar esnek değilim. Hani benim canımı bu kadar yakan, bana hakkımı helal ettiremeyecek derecede beni üzebilen biri ile ahirette hesaplaşmak ister miyim bilmiyorum ama var 32 yıllık ömrümde hakkımı helal etmediğim 2 kişi: (((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. affetmek ve hakkını helal etmek arasında büyük bir bağıntı var...
      Birine o hakkı helal etmedikçe sanırım affetmişte olmuyorsun...

      Sevgiler canım..

      Sil
  2. affetmek çok zor çok zor hele birde bu ihanetse;affetmek sence kolay olurmu?ha ne dersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ihanet...

      Neler var ihanetten öte...

      Kolay değil hiç birielbette ama mümkün...

      Sil
  3. Çünkü paylaşmak mutluluğu artırdığı gibi, hüznü de derinleştirir. Öfke, nefret, kızgınlık insanın sırtında yüktür ki, ileriye gitmesine, adım atmasına engeldir. Affetmek , insanın kendisine yapabileceği en büyük iyiliklerden biridir...Çok güzel yazmışsın sevgili Amak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok iyi anlamışsın yorumların ne kadar tamamlayıcı özetleyici biliyorsun değil mi :)

      Sil
    2. Nerelerdesin?? her şey yolunda mı?...

      Sil
    3. Yolunda canım.
      Sadece çok yoğunluktan kaynaklanan bir ertelemeydi bu...

      :)

      Sil
  4. Aslında hiçbir olay unutulmaz. İyi olaylar bizi mutlu etse de, kötü olaylar; acılar, ıstıraplar, sıkıntılar, boğulmalar ve darlık zamanlar sadece hatırlanmak istenmeyen konumda olan olaylardır. Kötü olayların yaşanmışlığı ancak çile çekmek olarak adlandırılabilinir. Çile insanı pişirir, olgunlaştırır; sevgi, şefkat ve merhamet duygularının ne olduğunu öğretir. Çile aynı zamanda da büyük bir kazanımdır. Çünkü çile çekmeyen kişinin kendisinin dışındakilerle empati kurabilmesi güçtür. Karşısındaki kişiyi derinlemesine anlaması ve aynı zamanda da başkası tarafından sağlıklı anlaşılması da mümkün değildir. Çile çeken sorumluluk nedir bilir. Çile çeken hayatını ben merkezli düşünse de, yaşam biçimini herşeyiyle bir bütünlük içinde paylaşmasını da bilir ve paylaşmaktan büyük bir haz alır. Paylaşmanın feyiz ve bereketine inanır ve hayatını onun üzerine oturtur. Çile çeken gözyaşlarını tutamaz, ağlar ve karşısındakini de ağlatır ve vicdanları sızlatabilir. Çile çekenin sözü etkindir. Çünkü yürektendir. Yakıcıdır çünkü eğitkendir. İnsanı pişirir çünkü onun işi olgunluktur. Olgunluk bir insanın şuur halindeki yaşama biçimidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki çok çeken daha olgun davranır affetmek konusunda..
      bunu düşündürdün bana..

      Sil
  5. Çok haklısın..Affetmek erdemdir..Affetmek büyültür insanı..Karşında senin canını yakan bir insan var. Affetmek zordur..
    Zor olanı başarmak demler insanı..Demlenen insan, lezizdir.Huzurludur..Farklıdır ve başarılıdır..
    Yani affetmek, iyi yaşama sanatının adeta bir kuralı gibidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle hayatım katılıyorum sana çok doğru demişsin..

      Sevgiler

      :)

      Sil
  6. allaha havale ederiz ya bazen canımızı acıtanları yine de kanamaya devam ederiz.. affetmek zorunda kalmayacağımız günlerimiz olsun inşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aminnn

      ama affedilecek duruma düşmekten iyidir kanamak...

      Kocaman sevgiler..

      Sil
  7. Önce Merhaba;

    Başkalarını affetmek kolaydır..!
    insanın kendini affetmesi işin en zor tarafı..
    Başarabildiysen ne mutlu sana..!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah sen nerelerdesin...

      Özlettin kendini..

      Seni gördüğüme çok sevindim unutmamışsın:)

      İnş. herşey yolundadır..

      Sil
  8. Sarmak için paylaşmak tehlikeli bunu bilmek sırtındaki kamburu daha ağırlaştırıyor.
    Benimde var sırtımda kurtulmak istediğim kamburum.

    Hayırlı bayramlar canım öpüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen insanlalrın içind eoluşur kamburlar.
      Dışardan dimdik dursanda iki büklümdür için...
      Bilirsin ki paylaşınca bilevlenmez fazlalıklar...
      İşte o yüzden...

      Neyse zaten ne demek istediğimi çok iyi anlıyorsun;)

      İYi bayramlar kadim dostum...

      Sil
  9. Bayramını tebrik ederim güzelim özledim seni hemde çok :).
    Baki dua ve muhabbet ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım:)

      Çok güzel yazılar yazıyorsun çok takip edemesem de bunu belirtmek istedim :)

      Sil
  10. merhaba
    blogunu keyifle izlemeye aldım ve seni kendi bloguma davet ediyorum beyenirsen de izlemeni isterim
    sevgiler

    http://burcinkuran-wonderlust.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloguna tabiki de fırsat bulunca bakıcam.

      Sevgiler..
      :)

      Sil
  11. affedemiyorum galiba ömrüm boyuncada affetmicem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine bir iyilik yap.
      Affedememene sebep olan o hissi yüksekçe yerlerden dibe doğru at gitsin.
      Ağırlıktan başka bir şey değil...

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Başarabilmek esas olan..

      Sevgiler..

      Sil
  13. Eksik bi şey var.
    Sen yoksun.
    İyisindir umarım.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim canım yoğundum sadece.
      Kendimi bloga veremedim.

      Sende iyisindir inşallah.
      Kocaman sevgiler..

      :)

      Sil
  14. İyi olduğuna sevindim :)
    Çok şükür iyiyim bende.
    Öptüm kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen buralarda oldukça sorun yok :)

      Sil

Paylaşmak Güzeldir ;)