28.03.2013

Rutin Gündönümü




Her sabah itinayla otobüsü kaçırırım ve bu maraton yüzünden koca bir yokuşu süratle koşarım ve çoğu zaman kaçırdığım otobüsün bana kaybettirdiği zamanı taksi ile telafi etmeye çalışırım ama taksi bile bulamadığım zamanlar sıklıkla mevcuttur. Sabaha öyle hızlı başlarım ki bu hızın başlangıç noktası, sabah çalar saati hızla kapatıp sadece beş dakika daha demekten kaynaklı olduğu apaçık ortadadır.

Her sabah aynı yerden ayçöreği alırım ya da dışarıda güzel bir kahvaltı yapacak randevum muhakkak ki programlanmıştır. Evde kahvaltı yapmaktan hoşlanmıyorum. Çünkü anne kahvaltısı hazırlayan muhterem bir insana evde hiç rastlamadım. Ben peynirle, zeytinle öğün atlayabilecek bir tip değilim. Hamur işi ve bilumum değişik lezzetler bulamadığım kahvaltıdan her daim aç kalkarım. Kısaca evde kahvaltı yapamıyorum.


Otobüste ya kitap okuyorum ya da online bilardo oynuyorum. Bazen ikisini yaparken de kendimi kaybediyorum. Kitabın çizilmesi gereken sayfalarını çizmek için uğraşıyorum ya da oyunda yenildiğim de herkesin duyacağı tepkiler verip istemeden dikkat çekiyorum. Otobüsteki zamanı gerçekten iyi değerlendiriyorum. İyi gözlemler yapıyorum sonra bunları kullanıyorum. 


Bu arada elimde İskender Pala Aşkname var. Ağır bir kitap bence... Hüzünlü aşk anılarıyla dolu bir kitap... Aslında aşkı, sadakati, kıymeti, gazeli, dokunaklı ve ustaca işlemiş sevgili yazar. Fakat bana ağır geldi. Sonu acıyla biten aşklar sarmıyor ama imrendim İskender Pala’ya. Engin bir bilgi birikiminin eseri olduğu apaçık… Yazarlığı çok özenilesi…

“Ey Sevgili! Yüzünü görmek benim için uğruna ölünecek bir hasret iken, o şerefi postacıya mı bağışlasaydım?” diyen bir aşığın neden onca zaman hiçbir haber göndermediğine dair cevabı öyle sıcacık bir açıklamaydı ki… Aslında bu kitap arka kapağındaki o özlemle tutuşan sevgilinin cümleleri için bile okunmaya değer. Ben şayet sırf o güzel metinin hatırına okudum kitabı…

Amak-ı Hayal



10 yorum:

  1. Toplu taşımada bende senin gibş tepkiler verdiğim için pyun oynamıyorum ya kitabımı okuyorum (ki artık iş hayatına başlağımdan beri tramvay hayatım bittiği için kitap okuyamıyorum) onun yerine telefondan blogda yazılan postları okuyorum
    İskender Pala gerçekten harika bir yazar hatta yarın gidip kitapçıdan son kitabını alacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek bahar

      İSkender Pala çok başarılı çok okunası...

      Sil
  2. GEL YAVRUM ÇOK ÜZÜLDÜM BEN VARIM KAHVALTINI ÖYLE AÇBİLİAÇ GİDİLİRMİ BÜKME BÖREK YAPARIM BEN:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah senin gibi anaç ruhlu insanlarda olmasa :)

      Çokk teşekkür ederim:*

      Hemen adresi alayım:)))

      Sil
  3. Her sabah itinayla otobüsü kaçırmanız sizin uykuya tamah ettiğinizin emaresidir. Ülküsü olan insan siz ya da biz bundan ibret almalıyız ki gıpta ettiğimiz zevat gibi takdire şayan işler yapabilelim. Unutmayalım ki bütün bunlar oynayarak değil okuyarak ve tatbik ederek gerçekleşir inşaallah... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birdirbir

      :))

      Doğru söze ne denir:)

      Sil
  4. Kahvaltı olayını okurken aaa aynı ben dedim, hep şaşırmışımdır zaten öyle zeytin peynirle kahvaltı yapanlara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen:) Kuru kuru kahvaltı mı olur:)

      Sil

Paylaşmak Güzeldir ;)