27.08.2016

...

Karıştırdım… Epeyi aradım fakat bulamadım. Çünkü aradığım o tatlı satır aralığını/ aralıklarını silmiştim. Sildiğim günü çok iyi hatırlıyorum. Hani Molla kasım nasılda yakıp yıkmıştı, akan dereye savurmuştu bir bir can Yunusun şiirlerini ve sonrasında ne de pişman olmuştu… Bu dönemin Molla Kasımıyım desem, kendimi zelil dahi görsem de yetmez kibrimi anlatmaya. Ne zararı vardı sana üç beş candan yazılmış kendi halinde cümlenin…

Aklıma sonra Şemsin 39. Kuralı geldi: “Noktalar sürekli değişse de bütün aynıdır. Bu dünyadan giden her hırsız için bir hırsız daha doğar. Ölen her dürüst insanın yerini bir dürüst insan alır. Hem bütün hiçbir zaman bozulmaz. Her şey yerli yerinde kalır, merkezinde… Hem de bir günden bir güne hiçbir şey aynı olmaz.” Belki de bu benzetmem işte tam da bu söz yüzünden isabetliydi.

Bu zamanın Kasımı olmaya değil şahsıma atfen dizilmiş cümlelerin Şemsi olmayı isterdim. Ruhdaşlık, aşk, sufilik, karşılıksız, katıksız bir gönül zenginliği… Sahi insan nerede yaşamalı? Dünündeki Molla Kasımla mı yoksa yarın için olmayı arzu ettiği Şems de mi? Meğer Kasımla ne de benzermişiz. Kalanlar kıymetlendi, gidenlere selam olsun. Hak etseydim dururlardı yerli yerince hepsi, demek ki artık benim olmayı istememiş birçok cümlenin, topluca kaçışıydı bu. Yazanın canı sağ olsun.



S'özde Yazar

4 yorum:

  1. Kelimeleri kullanma kabiliyetiniz ağızda hoş bir tat bırakıyor. Fakat hep bir yarım kalmışlık hissi var. Ağzıma çalınmış bir parça balla kalakalıyorum birden. Belki biraz daha uzun deneme yazıları yahut hikayeler yazmalısınız metaforların dans ettiği...

    YanıtlaSil
  2. Herşey birbirini mutlak suretle tamamlarken aynı zamanda bazı şeyler hep eksik ve yarım kalır. Zaten bu mekanın fanisi olmak, canlı olmak sanırım bunu gerektiriyor...

    Yazılarda temaları gibi olmaması gereken yerde bitiyor. Başlatan ben olmadığın gibi bitiren de ben değilim. Çok isterdim biraz daha uzun yazabilmeyi denedim de hatta... Yazmak için yazmayı kaldırmıyor bazı yazılar sıyrılıp kalıyor bir kenarda balın tadı acıya çalmaya başlamadan bırakıveriyorum ya da o beni bırakıyor diyelim...

    Güzel yorumun için teşekkürler.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ayyyy kim hatırlamııış bir blogu olduğunuuuu :)

    YanıtlaSil

Paylaşmak Güzeldir ;)